یکشنبه, ۱۳ خرداد, ۱۴۰۳ / 2 June, 2024
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ / خبرگزاری ایسنا / اجتماعی
انتقاد پلیس راهور از تغییر کاربری زمینهای اطراف راههای جدید
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت پرهیز از تغییر کاربری زمینهای اطراف راهها و بزرگراههای جدید پایتخت تاکید کرد.
انتقاد پلیس راهور از تغییر کاربری زمینهای اطراف راههای جدید
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت پرهیز از تغییر کاربری زمینهای اطراف راهها و بزرگراههای جدید پایتخت تاکید کرد. به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی زینیوند با اشاره به اجرای طرحهای توسعهای گفت: رابطه مستقیمی بین شهرسازی و ترافیک وجود دارد. بخشی از این رابطه، مربوط به توسعه بزرگراهها و احداث راههای جدید است. در این چرخه مشاهده میشود که با ایجاد راههای جدید، افزایش دسترسی ایجاد میشود. همزمان با افزایش دسترسیها، قیمت زمین در این مناطق افزایش پیدا کرده و به مرور زمان، تغییر کاربری زمین صورت میگیرد و اینجاست که با این تغییر کاربری زمین، حجم ترافیک و شلوغی افزایش پیدا میکند و در همین معابر جدید نیز، تردد سخت میشود.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه با تکرار این چرخه، مجددا مشاهده میکنیم ترافیک در این معابر سنگین شده و مجددا به ساخت راههای جدید احساس نیاز میشود و انگار دوباره به اول راه برگشتهایم.
زینی وند با اشاره به اهمیت نوع شهرسازی گفت: مسئولان شهری باید دقت کنند که در زمینهای اطراف راههای جدید، نباید تغییر کاربری صورت گیرد و نباید حجم و تراکم ساختمانها افزایش پیدا کند؛ زیرا آن راه جدید برای آن منطقه با همان کشش قبلی ایجاد شده اما با تغییر این کاربریها آن راه نیز دیگر جوابگوی منطقه نخواهد بود. متاسفانه دقیقا در بزرگراه امام علی(ع) نیز همین اتفاق افتاد و شاهد هستیم این مسیر چقدر پرتراکم و پرحجم شده است. ۱۸ طرح عمرانی برای مدیریت ترافیک به پایان رسید
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ درباره طرح های عمرانی برای مدیریت ترافیک تهران نیز گفت: در سال گذشته، ۲۳ طرح تقاطعی تعریف شد که اگر این طرح ها کامل انجام شود؛ ۱۸۰ کیلومتر از مسافتهای طولانی و اضافی، حذف شده و شاهد کاهش زمان سفر خواهیم بود. تا پایان سال گذشته، ۱۸ طرح به پایان رسید و از آنها بهره برداری شد که مردم نیز از آنها استقبال کردند. اما متاسفانه سایر پروژهها با موانعی به اسم تاسیسات زیرسطحی مواجه شدند که ادامه کار را بسیار دشوار میکند.
زینی وند از چند طرح اجرا شده مهندسی ترافیک نام برد و گفت: تعویض مسیر کندرو اتوبان آزادگان مسیر جنوب به شمال زیر پل شهید لشگری و تبدیل میدان شهید تیموری به تقاطع از جمله این طرح ها بود. تونل مشترک تاسیسات شهری باید ایجاد شود
زینیوند ادامه داد: ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری، در سال ۱۳۷۲ تصویب و اجرای آن در سال ۱۳۸۴ ابلاغ شده است اما هنوز در تهران و هیچ شهر دیگری اجرایی نشده است که این مسئله درخواست پلیس و مردم از مسئولان شهری است. تاسیسات شهری همان خطوط آب، برق، گاز، تلفن و ... هستند که در زیر معابر وجود دارند و انجام پروژه های اصلاح مهندسی و عمرانی را با مشکل مواجه میکنند.
وی در پاسخ به این پرسش که پروژه جنت آباد- شهید آبشناسان به کجا رسید؛ افزود: متاسفانه در این پروژه به تاسیسات شهری برخورد کردیم و این مسئله انجام پروژه را با مشکل مواجه کرده و ممکن است این طرح بسیار دیرتر به اتمام برسد؛ زیرا جابهجایی که این تاسیسات بسیار زمان بر است. همچنین چند پروژه دیگر نیز از سال گذشته با این مشکل مواجه شده و متوقف شدهاند.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اصلاح هندسی معابر یکی دیگر از روشهای حل معضلات ترافیکی است که در سال گذشته در محدوده میدان صنعت، شهید تندگویان- شهید نواب صفوی و پروژه دسترسی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از این روش استفاده شد و ترافیک این مناطق بسیار کاهش یافت.
وی با اشاره بزرگراه شهید بروجردی افزود: فاز یک بزرگراه شهید بروجردی در منطقه جنوبی ۱۸ تهران، سال گذشته افتتاح شد و این بزرگراه قرار است به بزرگراه یادگار امام برسد. در حال حاضر اطراف این منطقه خالی از سکنه است اما با افتتاح این بزرگراه قطعا در اطراف این اتوبان نیز ساخت و سازهایی صورت میگیرد.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مسئولان مدیریت شهری باید توجه کنند که در این محدوده، برنامهریزیها به صورتی انجام شود که در این منطقه نیز مانند سایر مناطق به اشباع نرسیم که مجددا نیاز به راه های جدید داشته باشیم.
انتهای پیام خبرنگار مبینا آقاخانی دبیر مهدی بابایی لینک کوتاه برچسبها: پلیس راهور تهران پليس پليس راهور تهران اخبار مرتبط اصلاح نقاط حادثهساز و پرترافیک در معابر پایتخت مدیریت ترافیک در تهران پیچیده و سخت است ضرورت رفع نقص پلهای عابر مکانیزه در تهران بزرگراه آبشناسان مسدود شد حذف پارک حاشیهای در برخی از معابر تهران کنترل هوشمند ورود به بزرگراههای پایتخت لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت پرهیز از تغییر کاربری زمینهای اطراف راهها و بزرگراههای جدید پایتخت تاکید کرد. به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی زینیوند با اشاره به اجرای طرحهای توسعهای گفت: رابطه مستقیمی بین شهرسازی و ترافیک وجود دارد. بخشی از این رابطه، مربوط به توسعه بزرگراهها و احداث راههای جدید است. در این چرخه مشاهده میشود که با ایجاد راههای جدید، افزایش دسترسی ایجاد میشود. همزمان با افزایش دسترسیها، قیمت زمین در این مناطق افزایش پیدا کرده و به مرور زمان، تغییر کاربری زمین صورت میگیرد و اینجاست که با این تغییر کاربری زمین، حجم ترافیک و شلوغی افزایش پیدا میکند و در همین معابر جدید نیز، تردد سخت میشود.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه با تکرار این چرخه، مجددا مشاهده میکنیم ترافیک در این معابر سنگین شده و مجددا به ساخت راههای جدید احساس نیاز میشود و انگار دوباره به اول راه برگشتهایم.
زینی وند با اشاره به اهمیت نوع شهرسازی گفت: مسئولان شهری باید دقت کنند که در زمینهای اطراف راههای جدید، نباید تغییر کاربری صورت گیرد و نباید حجم و تراکم ساختمانها افزایش پیدا کند؛ زیرا آن راه جدید برای آن منطقه با همان کشش قبلی ایجاد شده اما با تغییر این کاربریها آن راه نیز دیگر جوابگوی منطقه نخواهد بود. متاسفانه دقیقا در بزرگراه امام علی(ع) نیز همین اتفاق افتاد و شاهد هستیم این مسیر چقدر پرتراکم و پرحجم شده است. ۱۸ طرح عمرانی برای مدیریت ترافیک به پایان رسید
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ درباره طرح های عمرانی برای مدیریت ترافیک تهران نیز گفت: در سال گذشته، ۲۳ طرح تقاطعی تعریف شد که اگر این طرح ها کامل انجام شود؛ ۱۸۰ کیلومتر از مسافتهای طولانی و اضافی، حذف شده و شاهد کاهش زمان سفر خواهیم بود. تا پایان سال گذشته، ۱۸ طرح به پایان رسید و از آنها بهره برداری شد که مردم نیز از آنها استقبال کردند. اما متاسفانه سایر پروژهها با موانعی به اسم تاسیسات زیرسطحی مواجه شدند که ادامه کار را بسیار دشوار میکند.
زینی وند از چند طرح اجرا شده مهندسی ترافیک نام برد و گفت: تعویض مسیر کندرو اتوبان آزادگان مسیر جنوب به شمال زیر پل شهید لشگری و تبدیل میدان شهید تیموری به تقاطع از جمله این طرح ها بود. تونل مشترک تاسیسات شهری باید ایجاد شود
زینیوند ادامه داد: ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری، در سال ۱۳۷۲ تصویب و اجرای آن در سال ۱۳۸۴ ابلاغ شده است اما هنوز در تهران و هیچ شهر دیگری اجرایی نشده است که این مسئله درخواست پلیس و مردم از مسئولان شهری است. تاسیسات شهری همان خطوط آب، برق، گاز، تلفن و ... هستند که در زیر معابر وجود دارند و انجام پروژه های اصلاح مهندسی و عمرانی را با مشکل مواجه میکنند.
وی در پاسخ به این پرسش که پروژه جنت آباد- شهید آبشناسان به کجا رسید؛ افزود: متاسفانه در این پروژه به تاسیسات شهری برخورد کردیم و این مسئله انجام پروژه را با مشکل مواجه کرده و ممکن است این طرح بسیار دیرتر به اتمام برسد؛ زیرا جابهجایی که این تاسیسات بسیار زمان بر است. همچنین چند پروژه دیگر نیز از سال گذشته با این مشکل مواجه شده و متوقف شدهاند.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اصلاح هندسی معابر یکی دیگر از روشهای حل معضلات ترافیکی است که در سال گذشته در محدوده میدان صنعت، شهید تندگویان- شهید نواب صفوی و پروژه دسترسی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از این روش استفاده شد و ترافیک این مناطق بسیار کاهش یافت.
وی با اشاره بزرگراه شهید بروجردی افزود: فاز یک بزرگراه شهید بروجردی در منطقه جنوبی ۱۸ تهران، سال گذشته افتتاح شد و این بزرگراه قرار است به بزرگراه یادگار امام برسد. در حال حاضر اطراف این منطقه خالی از سکنه است اما با افتتاح این بزرگراه قطعا در اطراف این اتوبان نیز ساخت و سازهایی صورت میگیرد.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مسئولان مدیریت شهری باید توجه کنند که در این محدوده، برنامهریزیها به صورتی انجام شود که در این منطقه نیز مانند سایر مناطق به اشباع نرسیم که مجددا نیاز به راه های جدید داشته باشیم.
انتهای پیام خبرنگار مبینا آقاخانی دبیر مهدی بابایی لینک کوتاه برچسبها: پلیس راهور تهران پليس پليس راهور تهران اخبار مرتبط اصلاح نقاط حادثهساز و پرترافیک در معابر پایتخت مدیریت ترافیک در تهران پیچیده و سخت است ضرورت رفع نقص پلهای عابر مکانیزه در تهران بزرگراه آبشناسان مسدود شد حذف پارک حاشیهای در برخی از معابر تهران کنترل هوشمند ورود به بزرگراههای پایتخت لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات پرسپولیس فوتبال انتخابات ریاست جمهوری 1403 استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران رئال مادرید رژیم صهیونیستی ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم