جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کاربر‌ان و رضایت استفاده از اینترنت


کاربر‌ان و رضایت استفاده از اینترنت
رویکردهای کاربران و رضایت استفاده از اینترنت به عنوان مقدمه‌ای اصلی بر مخاطبانی تاکید دارد که انتخاب‌های فعال دارند تا اینکه فقط مصرف‌کنندگان غیر فعال خدمات ارتباطی از قبل تعیین شده باشند. این انتخاب‌ها ممکن است مورد قبول خدمات ارتباط، یا انتخاب محتوا در یک رسانه باشند و براساس امتیازاتی هستند که رسانه یا خدمات می‌توانند آن‌ها را ایجاد کنند. این به این معنی است که این انتخاب‌ها سپس توسعه رسانه را تعیین می‌کنند.
تجزیه و تحلیل‌های کاربری‌ها و رضایت استفاده از اینترنت در ‌٣٠ گذشته برای تحقیقات وسیع در زمینه رسانه‌های قدیمی به طور وسیعی استفاده شده‌اند. اما به طور خاصی مربوط به مطالعه در خصوص رسانه‌های جدید ارتباطی هستند. رویکرد مخاطبان فعال در مطالعه ماهیت مخاطبان اینترنت ذیمدخل است، چرا که آن‌ها انتخاب‌های وسیعی از محتوا و آزادی عمل در الگوهای استفاده دارند.
دانستن انگیزه‌های اصلی کاربرهای اینترنت و راه‌هایی که این رسانه جدید نیازهای آن‌ها را برآورده می‌سازد، هم در درک پیشرفت آینده و هم در درک تأثیر بالقوه اینترنت مهم است. با استفاده از رویکرد کاربری‌ها و رضایت از استفاده از اینترنت مطالعاتی وجود داشته است که به استفاده از کامپیوتر در خانه، بردهای بولتن، خبرنامه و کاربردهای وب توجه داشته‌اند.
یک تئوری رسانه‌های گروهی که مکرراً به عنوان نویدی برای تجزیه و تحلیل رسانه‌های جدید ذکر شده است تئوری استفاده و رضایت‌مندی از کاربرد آن رسانه است.
تنوع و گوناگونی موضوعات وب نسبت به تنوع و گوناگونی رسانه‌های الکترونیک قدیمی بسیار بیشتر است. در حالی‌که تلویزیون، رادیو و تا حد کمتری رسانه‌های چاپی تحت بررسی و نظارت اجتماعی هستند، وب واقعاً تحت هیچ کنترل و بررسی قرار ندارد و به این دلیل است که از لحاظ محتوا برای هر کس چیزی دارد. این واقعیت که این دامنه مطالب در مدرسه، کتابخانه، محل کار و خانه قابل دسترس است نشان می‌دهد که کاربرهای بالقوه اینترنت ممکن است فراتر از کاربرهای رسانه‌های دیگر باشند.
http://e-life.blogfa.com
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید