پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

جایگزینی برای پاتختی


جایگزینی برای پاتختی
اگر در ترکیب سرویس تختخواب شما تنها یک تخت وجود دارد و پاتختی برای آن در نظر گرفته نشده است- با توجه به کاربرد پاتختی برای قرار دادن لوازمی مانند ساعت، چراغ مطالعه، چند جلد مجله و کتاب، لیوان آب و... نیاز به آن همواره احساس می‌شود- بنابراین شما می‌توانید از لوازم دیگر به عنوان جایگزینی برای پاتختی استفاده کنید. جعبه‌ها نیز برای این منظور مناسب هستند که در زیر به ۲نمونه از آنها می‌پردازیم:
▪ پاتختی‌های ثابت: شما می‌توانید جعبه‌ای ۴ یا ۵ وجهی از نئوپان یا MDF روکش شده و با ابعاد دلخواه و متناسب با ارتفاع تختخواب، درست کرده یا سفارش دهید. حالا برای اینکه پاتختی فرمی زیباتر داشته و از حالت جعبه‌ای خارج شود، با توجه به سبک دکوراسیون اتاق، چهارپایه چوبی یا فلزی (مانند تصویر زیر) در سطح زیرین آن وصل کرده و در کنار تخت‌خوابتان قرار دهید.
ـ نکته: در صورتی که جعبه شما نئوپانی است، آن را به رنگ دیگر لوازم چوبی اتاق، رنگ‌آمیزی کنید.
▪ پاتختی‌های متحرک: گاهی به جهت محدودیت مکانی موجود در اتاق خواب، مجبورید که تختخواب‌تان را در موقعیتی قرار دهید که امکان گذاشتن پاتختی ثابت در کنار تخت وجود ندارد ولی از طرفی، در اتاق، گوشه‌ای هرچند کوچک را برای جا دادن جعبه‌ای به اندازه یک پاتختی کوچک می‌توان یافت.
بنابراین در این شرایط، لازم نیست از داشتن پاتختی در کنار تختخواب‌تان صرف نظر کنید؛ شما می‌توانید پاتختی متحرکی تهیه کنید و شب‌ها پیش از خواب، آن را در کنار تختخواب قرار داده و صبح‌ها به جای خالی موجود در گوشه‌ای از اتاق انتقال دهید. در چنین شرایطی، جعبه‌ای مانند نمونه قبلی آماده کنید با این تفاوت که زیر سطح این جعبه، به جای نصب پایه‌های ثابت، ۴ عدد چرخ کوچک تعبیه کنید. به این ترتیب حمل و نقل و جابه‌جایی هر روزه آن به راحتی انجام خواهد گرفت.
▪ دو پیشنهاد قابل توجه:
۱) همین‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، با توجه به اینکه این پاتختی هنگام روز در گوشه‌ای از اتاق قرار می‌گیرد، بالشتکی متناسب با سطح روی آن بدوزید و از آن به عنوان صندلی کوچک متحرک استفاده کنید؛ این صندلی به عنوان صندلی میز توالت نیز قابل استفاده خواهد بود.
۲ ) با توجه به جهت قرارگیری این جعبه به عنوان پاتختی در کنار تخت، میله‌ای روی یکی از دیواره‌های طرفین آن نصب کرده و به این ترتیب جایی برای روزنامه و مجلاتی که قبل از خواب مطالعه می‌کنید، فراهم کنید.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید