سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

۱۵ مارس ۲۰۰۷ ـ درسی برای همگان: «نیوت» رطب خورده ...


۱۵ مارس ۲۰۰۷ ـ درسی برای همگان: «نیوت» رطب خورده ...
«نیوت گینگریچ» از سران و مغزهای حزب جمهوریخواه آمریکا و رئیس اسبق مجلس نمایندگان این کشور و یکی از سه نامزد جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر ۲۰۰۸ ریاست جمهوری آمریکا متهم به خیانت به زن سومش شد. وی که چند سال پیش (سال ۱۹۹۸) ویلیام کلینتون رئیس جمهور وقت را به اتهام داشتن رابطه نامشروع با «مونیکا لوینسکی» کارآموز کاخ سفید به محاکمه کشانده و کیفرخواست صادر کرده بود، درست در همان زمان با داشتن همسر، با بانو «کالیستا» کارمند اداری مجلس رابطه نامشروع داشت. وی در نیمه مارس ۲۰۰۷ پیش از آن که رسانه ها در اطرافش جنجال بپا کنند، با کشیش کلیسای خود مشورت کرد و کشیش به او توصیه کرد که برود و از رادیو تلویزیون اعتراف به عمل خود کند و حقیقت را به مردم بگوید و بار خود را کم کند و نیوت گینگریج که روزگاری مخالفان سیاسی اش را با حربه فساد می کوبید چنان کرد و از رادیو تلویزیون اعتراف به خیانت به همسر خود در طول نمایندگی مجلس کرد و پوزش خواست. وی صریحا گفت: همان زمان که کلینتون را به اتهام داشتن رابطه نامشروع و سوء استفاده از مقام می کوبید، خود با «کالیستا» روابط مشابهی داشت. عکس بالا در جریان این اعتراف برداشته شده است.
نیوت گفت که وی قربانی بی اطلاعی از ازدواج منطقی شده که در طول عمر زیان آن وی را رها نساخته است. او هنگامی که ۱۸ ساله و در دبیرستان بود با دبیر هندسه و مثلثات خود که چندین سال بزرگتر از او بود ازدواج کرد که یک اشتباه بزرگ بود. در آن زمان کسی به او نگفت که چنین ازدواجی یک بدبختی طولانی برای او خواهد بود. همین اشتباه باعث سه ازدواج و روابط نامشروع شد. وی به جوانان ـ پسر و دختر ـ اندرز داد که چشم بسته ازدواج نکنند، نظر دیگران را بپرسند و پرسشنامه های تناسب و هماهنگی را پر کنند تا بررسی شود.
اعتراف نیوت گینگریج در حالی صورت گرفته است که جولیانی شهردار سابق نیویورک و نامزد دیگر حزب جمهوریخواه نیز گرفتار اتهامی نظیر گینگریج شده است. به هر حال جمهوریخواهان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا شانس پیروزی ندارند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید