پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

۲۴ مارس ۲۰۰۴ ـ رئیس سابق سازمان ضد تروریسم آمریکا اعلام کرد که مبارزه با القاعده برای حکومت جورج بوش فوریت نداشت


۲۴ مارس ۲۰۰۴ ـ رئیس سابق سازمان ضد تروریسم آمریکا اعلام کرد که مبارزه با القاعده برای حکومت جورج بوش فوریت نداشت
بیست و چهارم مارس ۲۰۰۴ ریچارد کلارک رئیس سابق سازمان ضد تروریسم آمریکا در کمیسیون رسیدگی به رویدادهای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شهادت داد که تروریسم پیش از رویدادهای ۱۱ سپتامبر برای حکومت جورج بوش( پسر ) فوریت نداشت و از وضعیت" اورجنت " زمان حکومت ویلیام کلینتون به وضعیت مهم ( نه فوری ) تبدیل شده بود. وی گفت که پس از حمله به ناوشکن " کل " در بندر عدن ،برای حکومت کلینتون مسئله ای بالاتر از مبارزه با القاعده نبود و او پس از روی کار آمدن جورج بوش، در جلسات امنیتی کاخ سفید به فوری بودن این مبارزه اشاره کرده بود که توجه نشد.
کلارک اظهارات خود را در این کمیسیون با عذر خواهی از بازماندگان نزدیک به سه هزار مقتول رویدادهای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز کرد و خطاب به آنان گفت: کوتاهی دولت شما ، آنان که قول محافظت از شما را داده بودند از جمله خود من باعث این شکست( تلفات ) شد و من از شما به خاطر این کوتاهی طلب بخشش می کنم.
وی گفت که پس از حمله نظامی به عراق هم، مبارزه با القاعده تحت الشعاع این جنگ قرار گرفت و به همین دلیل من صدای انتقاد خود را بلند کردم.
ریچارد کلارک که از زمان حکومت رونالد ریگان آن سمت را داشت و با جورج بوش ( پدر ) و کلینتون کار کرده بود یک سال پیش پس از ۳۰ سال از کار دولتی دست کشیده است. وی درباره کوتاهی که در مبارزه با القاعده شده و نیز بهانه های حمله نظامی به عراق کتابی منتشر ساخته و یکشنبه( ۲۱ مارس ۲۰۰۴ ) در مصاحبه با بانو " لسلی ستال " گزارشگر مجله تلویزیونی شبکه سی. بی . اس . به تفصیل در این باره به افشاگری دست زد و حتی گفت که پس از رویداد ۱۱ سپتامبر، تلاش رئیس جمهوری و مخصوصا رامسفلد وزیر دفاع او این بود که پای صدام حسین را به میان بکشند و بهانه جنگ با او را به دست آورند و من بارها در جلسات کاخ سفید گفته بودم که میان صدام حسین و القاعده ارتباطی به دست نیامده است.

ریچارد کلارک در حال گفت و شنود با "لسلی ستال" گزارشگر سی بی اس
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید