چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

سوء هاضمه و مکمل های ورزشی


سوء هاضمه و مکمل های ورزشی
سوءهاضمه ، دردی است که در بخش فوقانی شکم و زیر قفسه سینه احساس می شود و ممکن است این درد ازبین برود اما دو باره باز می گردد و غالبا احساس می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر بر اساس بر رسی ها ی متخصصین دستگاه گوارش و تشخیص پزشکان ، علت ایجاد این مشکل اغلب زخم معده ، سنگ کیسه صفرا ، بیماری روده و یا بیماری رفلکس اسیدی معده به مری است که درد در قفسه سینه را سبب می شود.
افراد در هر سنی ممکن است به این اختلال مبتلا شوند و در هر دو جنس زنان و مردان شایع است.
اما شاید بسیاری از ورزشکاران علایم سوء هاضمه را پس از مصرف مکمل های ورزشی احساس کرده باشند ، که در این صورت یک نکته میان همه آنان مشترک می باشد ، و آن اینکه همگی از مکمل های ارزان ، بی کیفیت ، فاقد فیبرکافی ، با غلظت بالا و به صورت نادرست استفاده می کنند.
واقعیتی که اکثر ورزشکاران نادیده می گیرند این است که : مصرف مکمل های ورزشی نیز شرایط مصرف دارو را دارد یعنی فقط باید از مکمل های استاندارد و دارای تاریخ ساخت و انقضاء استفاده کرد .
هرگز نباید بیش از مقدار مشخص استفاده نمود و مصرف بسیاری از مکمل ها همراه با مواد غذایی نادرست و با معده خالی ، می تواند عوارض غیر قابل جبرانی برای بدن داشته باشد .
اینک با دوری از مصرف برخی نوشیدنی ها ، خوراکی ها و پرهیز از سیگار و کافئین زیاد،
می توان از سوءهاضمه جلو گیری کرد ۰
ضمن اینکه اضافه وزن نیز خود در افزایش ابتلا به سوء هاضمه نقش دارد و افراد و ورزشکاران باید سعی کنند اضافه وزن نداشته باشند ۰
پزشکان به ورزشکاران و دیگر افراد توصیه می کنند درصورت داشتن سوء هاضمه و یا هر گونه درد و ناراحتی معده و دستگاه گوارش به موقع به متخصص گوارش مراجعه کنند .
منبع : واحد مركزی خبر


همچنین مشاهده کنید