جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تکیه گاه تزیینی برای صندلی های قدیمی


تکیه گاه تزیینی برای صندلی های قدیمی
با این روش می توانید به یک صندلی قدیمی نمایی نو ببخشید. اجرای این پروژه نیاز به اره برقی دارد چنانچه این وسیله را در اختیار ندارید مرحله برش چوب را به یک نجار بسپارید.
● وسایل مورد نیاز
- اره دستی
- اره برقی
- متر نواری
- کاغذ الگو
- تخته سه لایی یا MDF با ضخامت ۵/۲ سانتی متر و طول و عرض حدود ?? در?? سانتی متر
- چسب چوب
- دریل
- پیچ و پیچ گوشتی
- کاغذ سنباده
- رنگ
ابتدا اتصالات میان دو ستون تکیه گاه صندلی را با اره دستی ببرید و جدا کنید. با متر فاصله میان دو ستون تکیه گاه صندلی را اندازه گیری کنید و برای ارتفاع تکیه گاه جدید نیز اندازه ای در نظر بگیرید. با توجه به این اندازه ها طرح مورد نظرتان را برای تکیه گاه صندلی روی کاغذ طراحی کنید. سپس این طرح را بر روی تخته سه لا یا MDF انتقال دهید.
دقت کنید که عرض و طول طرح کاملاً متناسب با ابعاد میان ستون های تکیه گاه صندلی باشد. حالا با استفاده از اره برقی این طرح را از تخته ببرید و جدا کنید. در صورت نیاز ممکن است تخته را نزد ِ یک نجار ببرید تا با اره برقی مناسب آن را ببرد و جدا کند. هنگام طراحی نیز فرم جدید تکیه گاه طرح را به صورتی در نظر بگیرید که حداقل در دو نقطه از هر طرف با ستون های تکیه گاه تماس پیدا کند. این نقاط را به مقدار کمی چسب چوب آغشته کنید و سپس تکیه گاه جدید را در میان ستون ها قرار دهید تا در جای خود بچسبد. پس از خشک شدن چسب، با استفاده از دریل سوراخ هایی در نقاط تماس تکیه گاه با ستون ها ایجاد کنید و با استفاده از پیچ ها در این نقاط تکیه گاه را به صندلی پیچ کنید. لبه های اره شده تکیه گاه را خوب با سنباده کشیدن صاف کنید و سپس روی آن دو تا سه لایه رنگ بزنید. هربار صبر کنید تا رنگ خشک شود. با این روش می توانید صندلی هایی با تکیه گاه های فانتزی و منحصر به فرد بسازید.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید