پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

ماسک و طرز استفاده ی صحیح از آن


ماسک و طرز استفاده ی صحیح از آن
ماسک و طرز استفاده ی صحیح از آن قدم موثری است در راه حفظ و زیبایی پوست صورت و گردن، شما می توانید با استفاده ی صحیح از ماسک های زیبایی، طراوت و جوانی صورت خود را برای مدت طولانی تری ثابت نگهدارید.
ماسک ها پوست را به طور عمقی پاک و تمیز می کند و رنگ پوست را فوق العاده شفاف و سفید نموده و به آن درخشش خاصی می دهد و پوست صورت و گردن هم باید مثل سایر اعضای بدن تغذیه شود و خاصیت ماسک ها این است که مواد مغذی را در اختیار پوست قرار می دهد.
نکته ی مهم این که هر کس باید ماسک متناسب با پوست خود را تهیه و استفاده کند.
● برای پوست چرب:
▪ ماسک سفیده ی تخم مرغ:
یک عدد سفیده ی تخم مرغ و یک قاشق چایخوری آبلیمو را مخلوط کرده و روی صورت بمالید. دو تکه پنبه ی آغشته به گلاب را روی چشم هایتان قرار دهید و به مدت بیست تا سی دقیقه به پشت دراز بکشید، سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و بعد از یک کرم مقوی مناسب پوست چرب استفاده کنید.
▪ ماسک سیب زمینی:
یک عدد سیب زمینی را که نشاسته ی کمتری دارد پوست کنده و رنده کنید سپس روی صورت بمالید. می توانید از سیب زمینی پخته هم استفاده کنید. به این ترتیب که سیب زمینی پخته کوبیده شده را با شیر مخلوط کنید و روی صورت بمالید و بعد از بیست دقیقه با آب نیم گرم بشویید اثر سیب زمینی پخته بیشتر است.
▪ ماسک کاسنی، کاهو و نعنا:
تهیه ی این سه نوع با هم فرق ندارد. هر کدام را خواسته باشید انتخاب کنید خوب بکوبید و آب را با سفیده ی تخم مرغ مخلوط کنید. سپس به صورت بمالید و بعد از بیست دقیقه با آب نیم گرم بشویید.
● برای پوست خشک:
▪ ماسک زرده ی تخم مرغ:
یک زرده ی تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون خوب مخلوط کنید به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید بعد با آب سرد صورت خود را بشویید.
▪ ماسک آبلیمو:
یک زرده تخم مرغ تازه را با چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و به صورت ماسک از آن استفاده کنید.
▪ ماسک عسل:
یک زرده ی تخم مرغ را با چهار قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید و روی صورت بمالید این ماسک باید با آب نیم گرم که چند قطره گلاب به آن افزوده اید پاک کنید.
▪ ماسک هویج:
مقداری هویج خام را رنده کنید و بر روی پوست خود بگذارید و بعد از نیم ساعت بشویید.
● برای پوست های طبیعی:
▪ ماسک خیار:
خیار را بشویید و به حلقه های نازک تقسیم کنید و روی تمام صورت بگذارید. بیست تا سی دقیقه استراحت کنید سپس با آب نیم گرم بشویید. اگر بخواهید این ماسک اثر بیشتری داشته باشد می توانید از خیار رنده شده استفاده کنید. ماسک خیار رطوبت لازم را به پوست شما می دهد.
▪ ماسک ماست:
یک قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق غذاخوری آرد سفید، یک چهارم قاشق چایخوری آب اکسیژنه ی ۱۰ درصد و یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید سپس با آب نیم گرم بشویید و خوب ماساژ دهید.
شیرین شهیدی
منبع : خانواده ما


همچنین مشاهده کنید