سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

زیبایی و شادابی پوست


زیبایی و شادابی پوست
● ماسک سفید برای پوست های پر لک و چروک
▪ سفیده ی تخم مرغ: ۱عدد؛
▪ آبلیموی تازه: ۱ قاشق چای خوری؛
▪ چند قطره روغن گیاهی.
در ابتدا سفیده ی تخم مرغ را کاملاً بزنید تا کف کند. وقتی سفید رنگ شد، هم زدن را ادامه دهید و قطره قطره آبلیمو را اضافه کنید. در انتها، چند قطره روغن گیاهی که در دسترس دارید (مانند روغن زیتون، کرچک، نارگیل و ...) به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. بعد ماسک را بر روی پوست قرار دهید. این ماسک برای پوست های چروک و پر لک مفید است. اگر پوست خشک باشد، می توان قبل از استفاده از ماسک با همان روغن های گیاهی پوست را چرب کرد.
● کرم ضد چروک عالی
▪ شیر: ۲ قاشق غذا خوری؛
▪ خامه: دو قاشق غذا خوری؛
▪ آب مقطر: ۱ قاشق غذا خوری؛
▪ پودر لسنین: ۱ قاشق غذا خوری؛
▪ عسل: به میزان لازم؛
▪ زرده ی تخم مرغ: ۲ عدد.
در ابتدا عسل را به طریق حرارت غیر مستقیم و با بخار آب حرارت داده و وقتی به حالت روان در آمد کلیه ی مواد فوق را به آن افزوده و آن قدر هم بزنید که یک کرم یک دست به دست آید و آن را در ظرف در داری در یخچال نگهداری کنید. هر صبح و شب می توان از این کرم استعمال کرد و گاهی می توان به صورت ماسک نیز از این کرم استفاده کرد. به این معنی که صبح و شب به مدت یک ساعت این کرم را روی پوست قرار داده و گاهی از حرکات ماساژی نیز استفاده کنید تا کرم به طور کامل در پوست نفوذ کند.
● کرم تقویت کننده و ضد چروک پوست های خشک
▪ روغن بادام: ۱ قاشق غذا خوری؛
▪ روغن زیره سبز: ۱ قاشق غذا خوری؛
▪ روغن زرد آلو: ۲ قاشق غذا خوری؛
▪ لانولین: ۱ قاشق غذا خوری؛
▪ روغن زیتون: ۱ قاشق غذا خوری؛
▪ روغن جوانه ی گندم: ۱ قاشق غذا خوری؛
▪ آبلیموی تازه: ۲ قاشق غذا خوری.
کلیه ی روغن ها را همراه با لانولین در ظرف فلزی ریخته و به طریق بن ماری (بخار آب گرم) حرارت دهید تا مخلوط شوند و مرتب آن را به هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. آبلیمو را در انتها به آن اضافه کرده و حرارت را قطع کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس آن را در ظرف در بسته ای ریخته و نگه داری کنید. در هنگام مصرف صورت را خوب شسته و با نوک انگشت کمی از آن را آهسته و منظم روی صورت و گردن بمالید و با حرکت چرخشی انگشتان تمام پوست را به این کرم آغشته کنید و با دقت از این کرم به زیر چشم ها هم بمالید. این کرم مخصوص پوست های خشک بوده و پوست شما را نرم و جوان خواهد کرد و برای تمام روز پوست را در مقابل خشکی حفظ می کند. از این کرم می توانید هر روز استفاده کنید.
● محلول از بین برنده ی فوری چروک ها برای شب مهمانی
▪ مخمر آب جو: ۳ قاشق غذا خوری؛
▪ گلاب: ۱ قاشق غذا خوری؛
▪ آبلیموی تازه: ۱ قاشق غذا خوری.
مواد فوق را با هم مخلوط کرده و محلول آماده شده را با پنبه به سطح پوست، خصوصاً روی چین و چروک ها بمالید و بگذارید این محلول روی پوست خشک شود. در طول این مدت با آرامش استراحت و صحبت کنید. سپس، صورت را با آب ولرم متمایل به سرد بشویید. صورت را خشک نکنید، بگذارید خشک شود. پس از خشک شدن صورت، آرایش نمایید. این محلول خیلی فوری البته برای چند ساعت چروک را از بین می برد.
● رفع چین و چروک اطراف چشم
برای برطرف کردن چین و چروک اطراف چشم از ورقه های نازک سیب زمینی استفاده نمایید. ورقه های سیب زمینی را بعد از بستن چشم هایتان بر روی چروک های اطراف چشم قرار دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به حالت آرامش باقی بمانید و بعد چشم ها را با آب ولرم بشویید. برای رفع چین و چروک اطراف چشم ماساژ نقش عمده ای بازی می کند. در ابتدا کمی ضد چروک زیر چشمی مناسب را به اطراف چشم ها بمالید و به آرامی با ضربه های پیاپی زیر چشم و کنار چشم بزنید و با انگشت اشاره از گوشه ی خارجی به طرف گوشه ی داخلی چشم ماساژ دهید. سعی نمایید انگشت را درست روی خطوط چین بگذارید و حرکت دهید.
منبع : خانواده ما


همچنین مشاهده کنید