شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

آرایش لب ها


آرایش لب ها
آرایش لب ها می تواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگ های نامناسب است. با رژ لب می توان فرم لب ها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید لب ها کاملا تمیز باشند. فوندیشن یا پودر معمولاً روی لب ها هم زده می شود. یادآوری می شود که رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید کاملاً اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر می توانید برای پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنید. برای انتخاب رنگ رژ لب می توان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.
برای زدن رژ لب، لب ها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه می داریم.
با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را می کشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد. سپس لب پایین را می کشیم. رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید.
بعد از تعیین رنگ مناسب، رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین می زنیم. توجه داشته باشید که با آرایش ترمیمی درست می توان فرم لب ها را به صورت دلخواه نشان داد.
● هماهنگ کردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش
▪ هنگامی ه لب پایین نازک است، خط لب را پایین تر از خط معمولی لب می کشیم و آن را با رژ لب پر می کنیم. هم چنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.
▪ وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب می کشیم تا بهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.
▪ هنگامی که لب های پایین و بالا نازک هستند، اندازه لب ها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد می کنیم و داخل خط را با رژ لب پر می کنیم که لب ها پرتر به نظر آیند.
▪ برای لب های پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لب ها بهتر از رژ لب براق است.
▪ دهان و لب های کوچک را می توان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.
▪ در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد می توان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.
▪ لب های نامساوی را نیز می توان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.
برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندان ها می توان از روش زیر استفاده کرد:
انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید و لب هایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بکشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لب هایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندان هایتان جلوگیری می کند.
منبع : خانواده ما


همچنین مشاهده کنید