پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

دانستنیهایی جالب درباره بدن انسان


دانستنیهایی جالب درباره بدن انسان
ـ بشر پر حرف ترین موجود روی زمین است.
ـ محققان حد متوسط عمر بشر را هفتاد سال گرفته اند که در این مدت انسان ۱۳ سال حرف می زند، ۶ سال غذا می خورد و ۲۳ سال نیز می خوابد.
ـهر نفر به طور متوسط صدها تن غذا می خورد. اگر وزن افراد را ۷۵ تا ۸۰ کیلو گرم بگیریم باید گفت هر فرد در عمر خود ۱۲۵۰ تا ۱۳۳۵ برابر وزنش غذا می خورد.
در مدت یک روز یا ۲۴ ساعت ۱۰۰۰ لیتر هوا تنفس میکند و قلبش در هر ۱ دقیقه ۸۰ تا ۱۰۰ بار می زند. با این شرایط قلب انسان در طول زندگیش دو میلیارد و ۵۸ میلیون بار بدون وقفه و اغلب بدون کوچکترین مشکلی می زند.
ـ حساسترین عضو بدن چشم است که می تواند ۱۰ هزار رنگ را تشخیص دهد.
ـ نوزادان تا ۸ ماهگی دنیا را سیاه وسفید می بیند.
ـ انسان تنها موجودی است که راست قامت است و روی دو پا راه می رود ودر طول روز به طور متوسط ۲۰ هزار قدم بر می دارد یعنی ۷ میلیون قدم در سال. در ۷۰ سالگی تعداد این قدمها به ۵۰۰ میلیون می رسد یعنی ۵۰۰ هزار کیلومتر راه رفته.
ـ با این محاسبات می توان نتیجه گرفت که هر فرد در طول زندگیش می تواند ۹ بار کره ی زمین را دور بزند و با پای پیاده به کره ی ماه برود با توجه به اینکه فاصله زمین تا ماه ۳۹۰ هزار کیلومتر است .....
ـ بدن انسان به وسیله ی پوشش شگفت انگیزی محافظت میشود این پوشش پوست بدن است که در هر ساعت ۳۰ میلیون میکروب روی آن مینشیند و ۲۹ میلیون آن کشته میشود و پس از ۲ ساعت از این ۳۰ میلیون فقط ۷ هزار تای آن باقی می ماند.
ـ در بدن انسان بین ۲ تا ۴ میلیون نقطه ی درد و جود دارد که حساسیت آن نسبت به موقعیت پوست بدن فرق دارد. بدن انسان قدرت مقاومت شگفت انگیزی دارد و می تواند گرمای ۴۴ تا ۴۵ درجه را تحمل کند و حتی اگر به تدریج گرم شود در فضای خشک می تواند ۱۵۰ تا ۱۶۰ درجه حرارت را تحمل کند و بالاترین میزان برودت که بدن قادر به ایستادگی در برابر آن است ۲۷ درجه زیر صفر است.
ـ انسان می تواند ۵۲ روز تنها با خوردن آب زنده بماند.
منبع : سایت گوناگون


همچنین مشاهده کنید