چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

گل های رز روبانی


گل های رز روبانی
روبان ها تنها نوارهایی برای تزیین و یا بسته بندی نیستند؛ بلکه فارغ از ترکیب نواری، از آنها در شکل ها و فرم های مختلف نیز می توان استفاده کرد. به عنوان مثال یکی از راه های تزیین کلاهک ساده و بدون طرح آباژورتان، کاربرد همین روبان ها است. برای این منظور شما می توانید به وسیله آنها گل هایی زیبا به شکل رز درست کرده و کلاهک آباژورتان را زینت بخشید. این روش تزیین ، هم ساده و هم بسیار کم هزینه است.
▪ مواد لازم:
ـ روبان
ـ نخ و سوزن
ـ چسب حرارتی
ـ نوار اریب و یا هر نوار تزیینی دیگر
▪ طرز ساخت:
با توجه به ابعاد کلاهک، به وسیله مداد علامت هایی که نشانگر محل نصب گل های رز روبانی بر روی کلاهک است، بزنید با توجه به علایم زده شده، به همان تعداد، روبان هایی به عرض دلخواه و طول ۴۰ سانتی متر نیاز دارید.
(هر چه عرض روبان بیشتر باشد، گل حاصل بزرگتر و برجسته تر می شود.)
بر روی لبه، یکی از طول های روبان ها را چرخ کرده و یا با دست کوک های ریز در کنار هم بزنید. در صورتی که چرخکاری را با چرخ خیاطی انجام دادید، نخ زیرین را به آرامی بکشید و به این ترتیب نوار را چین ریز دهید.
در غیر این صورت ، این کار را با کشیدن انتها یا ابتدای نخ کوک انجام دهید. دو لبه نوار چین خورده را به هم متصل کنید و بدوزید. به این ترتیب گل رزی زیبا حاصل می شود. سپس به تعداد مورد نیاز و در رنگ های دلخواه از این گل ها درست کنید و با آغشته کردن انتهای آنها ( محل اتصال) به چسب حرارتی بر روی علامت های زده شده روی کلاهک نصب کنید.
در صورت تمایل نوار تزیینی متناسب و یا همرنگ با رنگ گل های رز تهیه کنید و با چسب حرارتی دور لبه پایینی کلاهک بچسبانید. میزان مورد نیاز برای این منظور، با اندازه گیری محیط دایره پایینی کلاهک مشخص می شود.
▪ نکته: در صورتی که بر روی کلاهک آباژورتان به مرور زمان، لکه هایی ایجاد شده است، با این روش می توانید به راحتی همه آنها را بپوشانید و نمایی متفاوت و فانتزی از آن ایجاد کنید.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید