جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

راهکارهایی ساده برای جلوگیری از احساس کسالت و بیهودگی


راهکارهایی ساده برای جلوگیری از احساس کسالت و بیهودگی
احساس کسالت و بیهودگی می کنید؟ شاید چنین احساسی بیشتر از آن که به جسم شما مربوط باشد به روح و روانتان بستگی داشته باشد شاید شما نیاز به یک تلنگر روحی داشته باشید. در واقع همان طور که انرژی فیزیکی و جسمانی شما حاصل رژیم غذایی سالم ، ورزش و استراحت مناسب است، انرژی روانی هم از طریق زیستن به انواع روش هایی حاصل می شود که به شما احساس امیدواری، اعتماد به نفس ، سرزنده بودن، عشق و نایل شدن به تمامی چیزهایی که دوست دارید، می بخشند.
از افرادی که مدام نق می زنند و شاکی هستند یا این که شما را درگیر مشکلات شخصی خود می کنند، حذر کنید.بیشتر وقت خود را با افرادی سپری کنید که به شما از خودتان احساس خوبی بدهند یا این که به طریقی شما را احیا کنند و نیروی تازه ای ببخشند. به عبارتی دیگر با افرادی معاشرت کنید که موج مثبت تولید می کنند.
می توانید ۴ روش زیر را که بسیار هم ساده هستند به منظور برخورداری از روحیه ای شاد و سالم امتحان کنید
۱) به خاطر خشنود شدن دیگران زندگی نکنید
ساده ترین مثال در این مورد این است که در عوض ازدواج با پزشک پولداری که مادرتان اصرار دارد ، با کارمند ساده ای که دوستش دارید ازدواج کنید یا این که اگر واقعاً انجام کاری را دوست ندارید به راحتی پاسخ رد بدهید.همان کسی باشید که خودتان می خواهید.
همان کاری را انجام دهید که دلتان می خواهد. در این صورت است که پاداش روحی خود را خواهید گرفت.وقتی به خاطر خشنودی دیگران زندگی می کنید در واقع زحمت ها را شما کشیده اید، اما سود آن نصیب دیگران می شود و همین موضوع می تواند عامل هدر رفتن انرژی ، و خستگی روحی شما شود. درست مثل این است که هر روز سر ساعت مشخصی به اداره بروید و کارها را انجام دهید اما آخر ماه ، چک حقوقی را شخص دیگری دریافت کند.
۲) افراد مثبت اندیش را به دنیای خود وارد کنید
هر کسی نیاز دارد اطرافش را افرادی احاطه کنند که به وی اهمیت می دهند و حتی در تاریکترین ساعات زندگی اش از وی حمایت می کنند. از افرادی که مدام نق می زنند و شاکی هستند یا این که شما را درگیر مشکلات شخصی خود می کنند، حذر کنید.بیشتر وقت خود را با افرادی سپری کنید که به شما از خودتان احساس خوبی بدهند یا این که به طریقی شما را احیا کنند و نیروی تازه ای ببخشند. به عبارتی دیگر با افرادی معاشرت کنید که موج مثبت تولید می کنند. شاید دیگر زمان آن رسیده باشد از افرادی که فقط در ظاهر دوست شما هستند چشم بپوشید، زیرا این افراد فقط وقتی به شما احساس نیاز داشته باشند به یادتان می افتند.
۳) همواره در زندگی خود برنامه هایی بزرگ و جدید داشته باشید
برای این منظور می توانید نقشه مسافرت بعدی خود را در سر بپرورانید یا این که شروع به نوشتن رمانی کنید که همیشه در ذهن تان بوده است. به جلو نگاه کنید؛ همچنین برای این که روحیه شما تحریک شود بهتر است بر وقایع و اتفاقات برجسته زندگی تان مروری داشته باشید. در نظر داشته باشید که هر فردی از امیدهایی که برای آینده اش دارد انرژی می گیرد. زمان حال خود را بیشتر کنترل پذیر کنید و اداره آن را در دست بگیرید.
۴) هیچ گاه در گذشته ها زندگی نکنید
به این فکر نکنید که اگر با فلان شخص دوست نمی شدید یا این که اگر فلان شغل را بر نمی گزیدید چه می شد یا این که اگر فلان تصمیم را نمی گرفتید چه اتفاقی می افتاد؟در عوض بر زمان حال خود تمرکز کنید و به آنچه نیاز دارید انجام دهید تا شما را به جلو براند، بیندیشید. دوست دارید شغلتان را عوض کنید؟ در انتخاب همسر تجدید نظر کنید؟ در زندگی خود ماجراجوتر باشید؟ گرچه نمی توانید هر چیزی را که در زندگی تان اتفاق خواهد افتاد پیش بینی کنید، اما می توانید با ریختن برنامه هایی مناسب تر به اهداف زندگی خود برسید. در نظر داشته باشید که تمام چیزهایی را که دوست دارید تغییرشان دهید همگی قابل کنترل هستند. شما به راحتی می توانید مسیر شغلی، روابط دوستانه و چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود را در کنترل خود درآورید. هر کسی می تواند به راحتی برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد و این امر که وظیفه مهمی است زمانی امکان پذیر است که از انرژی روحی بیشتری برخوردار باشد. هم اکنون وقت انجام چنین کاری است، زیرا مطمئناً انرژی شما بیشتر از زمان آینده خواهد بود.
منبع : سایت دوستان


همچنین مشاهده کنید