پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

چگونه بازی کامپیوتری بخرید


چگونه بازی کامپیوتری بخرید
بهتر است اول از همه به فکر سرگرم‌کننده‌بودن بازی باشید زیرا در سن زیر ۵ سال خط مشخصی بین آموختن صرف و تفریح نمی‌توانید برای کودک بکشید.
پس برای اینکه کودک چیزهایی یاد بگیرد لازم است قبل از آن لذت ببرد. مطمئن باشید کودک بیشتر دوست دارد که زمان خوشی را سپری کند به‌جای آنکه اهداف آموزشی بزرگ‌ترها را برآورده کند.
بازی‌هایی را انتخاب کنید که بازی بیش از یک بازیکن در آنها تشویق شده و باعث می‌شود که ۲ یا ۳ نفر با هم بازی کنند. به توصیه مرکز ملی رسانه‌ها و خانواده‌ها، بهتر است خانواده‌ها کامپیوتر را به یک وسیله اجتماعی تبدیل کنند. بهترین نرم‌افزار موجود در این خصوص Lapware ذکر شده است که به شما و کودک‌تان اجازه می‌دهد تجربه‌ای مشترک از کامپیوتر داشته باشید. بازی‌هایی را انتخاب کنید که به کودک فرصت‌های پیروزی را با روش‌های مختلف می‌دهد. به‌عبارت دیگر لازم نباشد که برای ادامه یافتن بازی، کاربر حتما از یک مهارت به خصوص که تکرار آن برای کودک دشوار است، استفاده کند. تصویرهای کم‌تحرک و طولانی که حتما با رمز و راز تغییر خواهد کرد، کودک را خسته می‌کند. مزرعه‌های اعداد یا جنگل‌های پر از موسیقی که کودک را به‌دنبال خود بکشد و هر چه که ماهرتر شد بازی نیز ماهرانه‌تر قابل پیاده‌شدن باشد، بهتر است.
به یاد داشته باشید نسخه نوشتاری یا دیداری _ شنیداری در یادگیری کودک از نسخه نرم‌افزاری می‌تواند بهتر باشد، مثلا کتاب یک قهرمان خاص آموزنده‌تر از بازی آن قهرمان خاص برای کودک است.
هنگام خرید همیشه احتمال برگرداندن و پس‌دادن بازی خریداری شده را با فروشنده مطرح کنید، چراکه این احتمال وجود دارد سیستم سخت‌افزاری شما متناسب نباشد یا بازی خریداری شده مانند لباس، یک شماره کوچک‌تر به تن فرزند شما در آید! یا شما آن بازی را برای کودک‌تان مناسب ندانید.
بنابر تحقیقات انجام شده، بازی‌هایی که محتوای خشن دارند، کودک را در معرض افزایش رفتارهای پرخاشگرانه قرار می‌دهند، به‌خصوص اگر به صورت همیشگی بازی شوند و عملا کودک، زمان خیلی زیادی را به این بازی‌ها اختصاص دهد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید