جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ماشین زمان/ ۲۹ ژانویه


ماشین زمان/ ۲۹ ژانویه
▪ بیست و نهم ژانویه سال ۱۹۷۰ آندره کرک آغاسی تنیسور نامدار امریکایی متولد شد. او که در مسابقات معتبر گرنداسلم ۸ قهرمانی به دست آورده و مدال طلای المپیک را به گردن آویخته ، یکی از ۵ تنیسور مرد محسوب می شود که در هر ۴ گرند اسلم به عنوان نخست رسیده است. آغاسی تنها تنیسوری است که به قهرمانی در تمام گرنداسلم ها، تمام رقابت های مسترز، جام دیویس و مدال طلای انفرادی المپیک رسیده است. او ۱۷ قهرمانی مسترز در کارنامه دارد که یک رکورد محسوب می شود و ماهنامه تنیس وی را به عنوان هفتمین تنیسور جهان در فاصله سال های ۱۹۶۵ تا ۲۰۰۵ معرفی کرد. او به خاطر مصدومیت کمر مجبور شد در سال ۲۰۰۶ از جهان تنیس خداحافظی کند. او که همسر و دو فرزند دارد، بنیاد خیریه آندره آغاسی را تاسیس کرده که توانسته تا کنون بیش از ۶۰ میلیون دلار برای بهداشت کودکان جمع آوری کند.
▪ بیست و نهم آوریل سال ۱۹۷۴ پاسکال سیگان مدافع فرانسوی ویارئال به دنیا آمد. او که توانایی بازی در پست دفاع میانی و همچنین دفاع چپ را دارد، بازی را از لیل شروع کرده و سپس به آرسنال رفت، در تیم وانژه یک قهرمانی لیگ برتر و ۲ قهرمانی جام حذفی انگلیس را به دست آورد و در سال ۲۰۰۶ به اسپانیا و ویارئال منتقل شد.
▪ بیست و نهم آوریل سال ۱۹۷۷ کلاوس ویلیام یانسن هافبک سابق تیم ملی دانمارک متولد شد. او که در ۴۷ بازی ملی خود ۸ گل زد از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۷ در سه تیم انگلیسی بولتون، چارلتون و فولام حضور داشت.
▪ بیست و نهم آوریل سال ۱۹۷۹ لی دونگ گوک مهاجم تیم ملی کره جنوبی و باشگاه میدلزبورو به دنیا آمد. او بازی را از تیم پوهانگ آغاز کرده و پس از آن در تیم های وردربرمن و میدلزبورو حضور داشته است. لی دونگ گوک از سال ۱۹۹۸ در ترکیب تیم ملی کره جنوبی بازی کرده و در ۷۱ حضور ۲۲ گل زده است.
▪ بیست و نهم آوریل سال ۱۹۸۱ جرج مک کارتنی مدافع چپ تیم ملی ایرلند شمالی و باشگاه وستهام یونایتد متولد شد. او که در ۲۵ بازی ملی یک گل زده، ۸ سال در رده های مختلف سنی برای ساندرلند بازی کرد.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید