پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

بخش کـُندِ مغز خود آزمایش کنید


بخش کـُندِ مغز خود آزمایش کنید
بخش کـُند مغز شما ابزاری عالی برای یادآوری یک حقیقت و یا پیش کشیدن یک دیدگاه است. هنگامی که شما جز فشار روحی چیزی را حس نمی کنید، این بخش ابزاری تقریباً بدون زحمت اما مؤثر جهت استفاده از مغز است. استفاده از بخش کـُنـِد مغز به این معنی است که به مغزتان اجازه می دهید تا در لحظه حاضر مسئله ای را حل کنید، در حالی که مشغول انجام کار دیگری هستید.
بخش کـُند مغز شما درست مانند شعله کند اجاق گاز کار می کند. اجاق گاز وقتی که روی درجه حرارت پایین است، فرآیند پخت مواد اولیه غذا را مخلوط می کند ، در هم می آمیزد و با دم آوردن آن را به غذایی خوشمزه تبدیل می کند. روشی که شما این غذا را آماده کردید ریختن مواد اولیه گوناگون به درون دیگ، مخلوط کردن و رها کردن آن بود. اغلب هر چه دخالت کمتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود.
ما در صورتی که بخش کـُند مغز خود را با فهرستی از مجهولات ، داده ها ، متغیرها و راه حل های ممکن تغذیه کنیم ، می توانیم با شیوه ای بسیار شبیه روش پخت غذا ، بسیاری از مشکلات زندگی (جدی یا غیرجدی) را حل کنیم. درست مانند وقتی که سوپ یا سس درست می کنیم ، افکار و اندیشه هایی که به بخش کند مغزمان تغذیه می کنیم می بایست تنها گذاشته شوند تا به درستی دم بیایند.
شما چه در تلاش باشید که مسئله ای را حل کنید و چه نتوانید نام شخصی را به یاد آورید، بخش کند مغزتان همیشه برای کمک در دسترس شماست. این ابزار منبع آرامتر، ملایمتر و گاهی باهوش تر فکر را برای ما در موضوعاتی به کار می اندازد که برای آنها پاسخ فوری نداریم. بخش کـُند مغز نسخه ای برای انکار یا طفره رفتن نیست. به عبارت دیگر، شما در حالی که قصد دارید مسائل تان را در قسمت کـُند مغز قرار دهید، نمی خواهید این شعله کـُند را خاموش کنید. در عوض، می خواهید که مسئله را آرام در مغزتان نگهدارید بدون آن که فعالانه آن را تجزیه و تحلیل کنید. این فن ساده به شما کمک خواهد کرد که بسیاری از مسائل را حل کنید و فشار روحی و زحمت را در زندگی تان به مقدار زیاد کاهش دهید
منبع : iran۴me


همچنین مشاهده کنید