شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

افق دید ما تا چه میزان دید دارد؟


افق دید ما تا چه میزان دید دارد؟
افق دید ما تا چه میزان دیدو بینایی دارد؟
آیا این سئوال را از خود پرسیده اید که افق دید ما تا چه میزان دیدو بینایی دارد؟البته طرح این سئوال را از منظر خود و شناخت خود بپرسید.نه از حیث میزان فیزیکی و جسمی دید ونه از بستر علم چشم پزشکی.
نقطه بنیادین در هر شخصیت وکالبد تفکر است و مهمترین شاخصه برتری انسان از سایر موجودات همین تفکر و قدرت استنتاج و استنباط است.تفکر نیز بر اساس شخصیت یاد گرفته ها و علم میزان تحصیلات می تواند گوناگون باشد.سرنوشت و خوشبختی و یا عدم توفیق همه ما نیز به همین میزان و درجه کیفیت تفکرما ن بستگی دارد.تفکر محصولی است درونی که به بیرون ما باز گشت می کند و آثار آن در فعل و انفعالات ما منتهی می شود.نقطه بینایی و شوهود دید ما نیز بر اساس همین نوع تفکر ما درجه باز بودنش کم و زیاد است.بسیاری از افراد نقطه وضوح دید دارند و با عمق دید دوردستها را می توانند به راحتی ببینند .وعکس ان نیز صادق است که افراد نظر و دیدشان از همین چند قدم و به مصداق طنز از نوک بینی اشان به ان طرف تر پا نمی گذارد.حال برای یک بار هم که شده باید این سئوال را از خود بپرسید؟
افق دید من تا چه میزان دیدو بینایی دارد؟
جوابی که خود به این سئوال می دهیم تا حدودی بیان کننده نوع شخصیت ما و چگونگی طرز تفکر ماست.هرچقدر بیشتر به این مهم توجه کنیم بیشتر نتیجه می گیریم فکر موهبتی است الهی که در هماهنگی و کارکرد صحیح با سایر قوا به انسان جریان حرکتی صحیی می دهد.هر قدر نوع فکر و فکر کردن ما صحیح باشد کیفیت و پهنه دیدمان هم بیشتر می شود.من خود یک باور دارم که می گویم تمام افراد غیر مستقیم یک عینک به چشم دارند و کسانی که هم عینک جسمی بر چشم دارند برای دیدن بهترکمک بیشتری گرفته اند برای دید.ولی ما همه عینک بر چشم زده ایم.هرچند خود نمی بینیم .!!
عینک ما همان نوع تفکر و برداشت ذهنیمان هست همان باورهایی است که بر اساس تربیت رشد یافته و در حل یادگیریمان فرم و شیشه ای می سازد و ما با آن عینک خوش بینی یا بد بینی با عمق دید دور یا نزدیک! همه چیز را می بینیم.پس بیائیم با طر ح این سئوال که افق دید ما تا چه میزان دیدو بینایی دارد؟ به خود و عینک دیدمان سری بزنیم اگر نیاز به تمیز کردن دارد .اگر نیاز به تغییرفرم و یا شیشه دارد به ان یک وارسی صحیح نمائیم .که با دید باز می توان همه چیز را درست دید با کمک از تفکر شفاف می توان خوب دید و با خوب دیدن خوب زندگی کرد.خوب فکر کردن هنر است وخوب دیدن حق ماست.
چون زندگی خوب کردن حق ماست.

موفق باشید
کیوان رئیسی پور
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید