سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

مرغ و لوبیا روی سیب زمینی تنوری


مرغ و لوبیا روی سیب زمینی تنوری
مواد لازم:۴ عدد سیب زمینی بزرگ،مقدار كمی روغن مایع،یك چهارم پیمانه پنیرپارمسان رنده شده۳۰۰، گرم گوجه فرنگی خرد شده۳۰۰، گرم لوبیا قرمز پخته ،دو عدد كدوی سبز كوچك، ورقه شده،نصف قاشق چایخوری ادویه،یك چهارم پیمانه آب،یك پنجم پیمانه گوشت مرغ پخته و خرد شده (حدود ۲۵۰ گرم).
سیب زمینی ها را خوب بشویید و از چند طرف با چنگال سوراخ كنید. آنها را در حدود یك ساعت و با درجه حرارت متوسط در فر بپزید تا تنوری و مغزپخت شوند. آنها را از فر خارج كنید و هر یك را از طول به دو نیمه تقسیم كنید. با یك قاشق كوچك داخل نیمه های سیب زمینی را تا حدی كه حدود یك سانتی متر از گوشت آن چسبیده به پوست باقی بماند خالی كنید و آن را كنار بگذارید.
گوجه فرنگی، لوبیا قرمز، كدو، نمك و ادویه و آب را مخلوط كرده در ظرف مناسبی روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید تا به جوش آید و حدود ۵ دقیقه بجوشد تا وقتی كه كدو نرم شود. مواد داخل سیب زمینی را كمی خرد كنید و همراه با گوشت مرغ به مخلوط بالا اضافه كنید چند دقیقه دیگر به آن حرارت دهید.
داخل سیب زمینی ها را با كمی روغن یا یك قطعه كوچك كره اندكی چرب كنید و در حرارت متوسط فر ۱۰ دقیقه دیگر بپزید. سپس آنها را خارج كرده و در هر یك مقداری از خوراك گوشت مرغ و لوبیا را بریزید. كمی پنیر پارمسان بر روی آنها بپاشید و سرو كنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید