شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

حضرت پاپ، تاریخ دادگاه جهان است


حضرت پاپ، تاریخ دادگاه جهان است
دیدار پاپ بندیکت شانزدهم از آمریکا و حضور او در کنار سران و سلاطین سرمایه، یادآور اتحاد قدیمی دین و سرمایه است، چون تا آنجا که حافظه من یاری می کند، واتیکان همیشه سرمایه را تقدیس و تطهیر کرده. البته برای خالی نبودن عریضه، شعارهای صلح طلبانه، حمایت از فقرا و رستگاری هم می دهد، اما خطوط قرمز نظام سرمایه داری را بشدت رعایت می کند تا کفران نعمت نشود.
جان پاپ پل دوم که علنا در حمایت از متحد تاریخی خود"سرمایه" با کمونیستهای ملحد در افتاد و دست در دست "جنبش همبستگی" به رهبری "برادر لخ والسا" رهبر جنبش و حمایت آمریکا، به مبارزه با دولت مارکسیست لهستان پرداختند و این جنگ صلیبی را تا پیروزی نهایی ادامه دادند.
بعد از فروپاشی اتحاد شوروی کلیسای اورتدوکس توامان کمونیست را غسل تعمید داد و بر مسند قدرت نشاند. اما پاپ جان پل دوم در کوبا خیلی تلاش کرد تا کاستروی ملحد و یاران او را به راه راست هدایت کند اما نشد و دست از پا درازتر به واتیکان برگشت.
در مورد پاپ جدید موضوع مهم این است که در جوانی عضو سازمان جوانان نازی بودند و شاید بهمین دلیل در نیویورک به دیدار از کیف یهودیان پرداختند تا وجدان خود را آرامش بخشند!
تراژدی تاریخ اینجاست نظام سرمایه داری جهانی هیتلر را قدرت داد تا کمونیستها و یهودیان را ریشه کن کند اما اسراییل تلافی آنرا سر فلسطینی ها در می آورد.
کلیسای شورشی یا الهیات رهایی بخش در آمریکای لاتین نشان داد، دو نوع مذهب در دنیا وجود دارد: مذهب مردمی، مذهب دولتی.
منبع : فرهنگ و توسعه


همچنین مشاهده کنید