چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

هفت پند برای مدیران


هفت پند برای مدیران
به عنوان یک کارآفرین باید نسبت به اصل آموختن در تمام عمر کاملا آگاه باشید در غیر این صورت موفقیت شما کوتاه مدت خواهد بود. در مقاله حاضر به هفت پندی که کارآفرین ها می توانند از غازها بگیرند، اشاره شده است.
۱) واقعیت: هر غاز هنگامی که بال هایش را به هم می زند نیرویی پیش برنده برای غاز های دیگر که پشت سر آن در پرواز هستند، به وجود می آورد. غازها با پرواز به شکل عدد ۷ می توانند ۷۲ درصد در انرژی لازم برای پرواز خود صرفه جویی کنند.
▪ پند: افرادی که دارای جهت حرکت و اهداف مشترک هستند، سریع تر و راحت تر به هدف می رسند زیرا در مسیر خود از حمایت یکدیگر برخوردار هستند. مدیران باید احساس هدفمندی را در بین کارکنان تقویت کنند.
۲) واقعیت: هنگامی که یک غاز از ردیف غازهای در پرواز خارج می شود ناگهان مقاومت هوا را که پرواز به تنهایی به وجود آورده، حس می کند و به سرعت به ردیف بازمی گردد تا از نیروی پیش ران به وجود آمده از غاز جلویی استفاده کند.
▪ پند: حرکت به تنهایی اقدامی بسیار انرژی بر است و ما را خیلی زود خسته خواهد کرد. در مسیر تحقق اهداف شرکت، کارکنان باید به گرفتن کمک از دیگران و کمک کردن به آن ها عادت کنند.
۳) واقعیت: هنگامی که غازی که در راس ردیف غازها پرواز می کند، خسته می شود به داخل ردیف بازمی گردد و غازی دیگر جای آن را به عنوان رهبر می گیرد.
▪ پند: بسیار ضروری است تکالیف و مسوولیت های دشوار رهبری گروه تقسیم شود. درست شبیه گروه غازها، اعضای تیم نیز به مهارت های یکدیگر وابسته و نیازمند هستند و باید هر یک بخشی از مسوولیت را برعهده بگیرند.
۴) واقعیت: غازها هنگام پرواز با سروصدا، تمام اعضای ردیف را به حفظ سرعت و باقی ماندن در مسیر حرکت تشویق می کنند.
▪ پند: صاحبان کسب و کارها باید ترتیبی دهند که سخنان و اعمال شان اثر تشویقی بر اعضای سازمان و تیم داشته باشد. تشویق به افزایش تولید منجر می شود و روحیه ها را بالا می برد. تمام اعضای گروه باید به حفظ ارزش های شغلی و شخصی و ادامه تلاش تشویق شوند تا اهداف تحقق پیدا کند.
۵) واقعیت: هنگامی که یک غاز بیمار، مجروح یا هدف قرار می گیرد، دو غاز از ردیف خارج شده و با آن به زمین می آیند تا از آن حفاظت کنند. آن ها با غاز یاد شده می مانند تا توان ادامه پرواز را بیابد یا بمیرد. سپس آن ها بار دیگر به پرواز درآمده و با گروهی دیگر به مسیر ادامه می دهند.
▪ پند: در دوران سخت نیروی کار باید کنار هم بمانند و با یاری هم مشکلات را از سر بگذرانند. مدیران کسب و کارها در عمل باید الگویی چنین رفتاری برای کارکنان باشند.
۶) واقعیت: در زمستان در نیمکره شمالی غازها به جنوب پرواز می کنند.پند: برای در امان ماندن از دشواری های قابل اجتناب می توان محیط را عوض کرد و در شرایط جدید و مساعد به فعالیت ادامه داد. انعطاف ساختار فعالیت ها از ضروری ترین ویژگی های کسب و کارهای موفق است.
۷) واقعیت: گروه های بزرگ تر از غازها معمولا در مناطقی زندگی می کنند که عادت به خوردن گوشت غاز در بین انسان ها در آن منطقه بیش تر است. همچنین در اماکنی که مردم عادت به خوردن غاز ندارند، گروه های کوچک تر غاز اسکان می یابند.
▪ پند: گروه های بزرگ تر از نیروی انسانی لزوما موثرتر از گروه های کوچک تر نیستند. گروه های کوچک تر توان مانور و تحرک بیش تری در زندگی و کسب و کار دارند بدون آنکه رقابت دیگر نقش آفرین ها، آن ها را از میدان خارج کند.
▪ پند غاز باهوش می داند که نباید با گروه های بزرگ پرواز کند. آن ها گروه های کوچک تر با توانایی و تاثیر بالاتر را ترجیح می دهند. در این حالت هم مسیر و هدف ایمن تر است و هم گروه انعطاف بیش تری خواهد داشت.
منبع : روزنامه سرمایه


همچنین مشاهده کنید