جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آداب برقراری ارتباط مجدد


آداب برقراری ارتباط مجدد
آیا شما تا کنون با کسی ملاقات کرده اید که مایل به دیدار مـجدد وی بــــوده باشید؟ هنگامی که برای نخستین بار با فردی ملاقات میکنید و مجددا خواهان برقراری ارتباط بـا وی هستید کجا و چگونه سعی می کـنـیـد بـا وی ارتباط برقرار کـنـیـد؟
و یـا کـجـا و چـگـونـه تمایل دارید وی با شما تماس تلفنی برقرار سازد؟ به این نکات توجه کنید:
۱) آیـا شما تمایلی به در اختیار گذاردن تلفن منزل خود به شـخــصی که به تازگی ملاقات داشته و آشنا گردیده اید را دارید؟ شماره تلفن محل کار و یا تلفن همراهتان چطور؟
۲) آیا دریافت و پاسخ گویی به تماسهای تلفنی در هر ساعت از شبانه روز برای شما مقدور میباشد؟
۳) آیا برای شما مقدور است که در محل کارتان ایمیل و یا تلفن شخصی را دریافت کرده و به آنها پاسخ گویید؟
۴) آیا شما هیچ نگرانی در رابطه با دعوت فردی که به تازگی با وی آشنا گردیده اید به منزل و یا محل کارتان ندارید؟
۵) آیا شما از اینکه فردی که تازه با وی آشنا گشته اید در هر ساعت از روز که تمایل داشت به خانه شما سر بزند و یا با شما تماس تلفنی برقرار سازد استقبال میکنید؟
به نکات فوق بدقت بیاندیشید. هر آنچه به مصلحت شما میباشد و برای شما ارجحیت دارد را برگزینید. مرزها و حریم های شخصی که مطابق با عقاید، ارزشها و خلق و خوی شما است را معین سازید و از آنکه فرد مقابلتان چگونه به این اعمال و رفتار شما واکنش نشان خواهد داد هیچگونه نگرانی نداشته باشید. شما فرد منحصر بفرد و با ارزشی هستید.
با تعیین مرزهای معقول برای خود به خودتان بها دهید. به شما یک توصیه هوشیارانه میکنم. هنگامی که برای ۸ جلسه دیدار نخست خود برنامه ریزی میکنید، از دعوت افراد غریبه و نا آشنا به منزل و یا محل کارتان اکیدا خودداری کنید. بله فردی که شما به تازگی با وی آشنا گردیده اید غریبه میباشد. هیچ تفاوتی نمیکند که شما چه تصوری از اخلاقیات و هویت آن فرد دارید و یا تا چه حد به وی اطمینان و اعتماد دارید. تا زمانی که شما برای مدتی تجربه های شخصی متعددی را با یکدیگرسپری نکرده باشید آن فرد غریبه محسوب میگردد.
بمنظور دیدار و ملاقات مجدد وی را به صرف نهار و یا نوشیدن قهوه و یا به پیاده روی دعوت کنید آنهم در یک مکان عمومی مانند یک گالری هنری، موزه، رستوران و یا کافی شاپ و یا در صورت لزوم از یکی از دوستان خود بخواهید شما را در ملاقاتهای نخستین رابطه همراهی کند. اگر با خودروی شخصیتان به محل ملاقات می آیید هیچگاه اتومبیل خود را روبروی محل ملاقات (بر فرض مثال رستوران) پارک ننمایید.
بهتر است اتومبیل خود را پایین تر و یا بالاتر از محل پارک نمایید و به محض خروج از رستوران با فرد مذکور خداحافظی کنید. همواره به دیگران بیاموزید که از آنان چه انتظاراتی داشته و آنان چگونه رفتاری میباید با شما داشته باشند.
منبع : ایران سهراب


همچنین مشاهده کنید