سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

برای فصل گرما


برای فصل گرما
هوای خنک بهاری حالا تقریباً به طور کامل در حال رفتن است تا جایش را به گرمای تابستان دهد. در این روزهایی که رفته رفته گرم و گرم تر می شوند شاید نشستن در فضای آزاد بیرون از خانه، در جایی که سایه دار است لذت خاصی خواهد داشت. اما حتماً شما هم مدت های زیادی است که سراغ حیاط کوچک منزل یا تراس خانه تان نرفته اید و حسابی از گرد و خاک و سایر اسباب و وسایل به درد نخور پر شده. چاره ای نیست برای اینکه از هوای تابستان استفاده کنید باید از شر این خرت و پرت ها نجات پیدا کنید.
در مرحله اول باید هر چیز به درد نخور که در تراس یا حیاط کوچک خانه جمع کرده اید دور بریزید. شک نکنید اگر این وسایل به درد شما می خوردند تا به امروز در اینجا خاک نمی خوردند. می توانید این وسایل را به همین کسانی که مدام در کوچه ها فریاد می زنند و خریدار اینگونه اجناس هستند بفروشید. اما صندلی چوبی یا آهنی اگر دارید نگه دارید شاید بتوانید با یک تغییر کوچک مجدداً از آنها استفاده کنید. برای این کار نیاز به رنگ دارید. خوب دقت کنید که صندلی و میزهایتان نپوسیده باشند. در این صورت تلاش شما بی فایده خواهد بود. اینکه چه رنگی استفاده کنید یکی از مهمترین نکاتی است که باید توجه داشته باشید. برای هوای گرم و اینکه از این هوا لذت بیشتری ببرید سعی کنید از رنگ های خنک استفاده کنید. رنگ هایی مثل آبی آسمانی، صورتی روشن یا همان گل بهی. اگر از رنگ هایی مثل قرمز، سبز و اینگون رنگ های گرم استفاده کنید شاید هوا برایتان گرمتر از واقعیت به نظر برسد.
اگر صندلی های چوبی یا فلزی شما دیگر قابل استفاده نیستند می توانید برای خرید به صندلی های پلاستیکی مراجعه کنید. باز هم به رنگ آنها دقت کنید. این صندلی های پلاستیکی یکی از محاسنی که دارند همین قابلیت شست وشوی آسان آنهاست. این صندلی ها به آسانی خشک هم می شوند.
شب های تابستان و اختلاف های زیاد آن با شب ها، بیشتر از روزها به شما امکان می دهد که از این فضای ایجاد شده بهتر استفاده کنید. اما برای استفاده از این فضا شما حتماً نیاز به نور دارید. کارشناسان طراحی داخلی منزل اعتقاد دارند که باید برای اینگونه فضاها از نورهای طبیعی استفاده کنند. البته این پیشنهاد برای شب های مهتابی است. از شوخی گذشته باید برای این فضاها نور ملایم باشد برای اینگونه نورها می توانید از چراغ های کوچک که اغلب در چراغ مطالعه به کار گرفته می شوند استفاده کنید. یک راه حل ساده تر نصب دیمر یا کنترل کننده نور است.
این کنترل کننده ها به شما اجازه می دهند تا نور را به حداقل ممکن و دلخواه خود برسانید. نور زیاد در اینگونه فضاهایی که شما برای استراحت انتخاب کرده اید باعث خسته شدن چشم خواهد شد. نور ملایم از این خستگی جلوگیری می کند. از نورهای رنگی استفاده نکنید. این نورها شاید برای فصل خاصی مناسب به نظر برسد ولی حسن استفاده از نور سفید قابلیت استفاده آن درتمامی فصول است. پس سراغ نورها و لامپ های رنگی نروید. هیچ نور طبیعی لذت بخش تر از نور آتش نیست. اگر در حیاط گوشه ای را به این کار اختصاص دهید می توانید از نور ایجاد شده آن لذت ببرید فقط باید این فضا را مدام تمیز کنید پس سعی کنید در موقعیت های خاص و زمانی که مهمانی به منزلتان می آید از این روش و این نور دلنشین استفاده کنید. قطعاً این کار در تراس منزل امکان پذیر نیست، پس اگر در تراس فضا ایجاد می کنید به سراغ این شیوه ایجاد نور نروید.از متمرکز کردن نور هم جلوگیری کنید. سعی کنید از چند لامپ در نقاط مختلف استفاده کنید تا تمرکز در یک نقطه ایجاد نشود.
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید