پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

در انتخاب هدیه این نکات را فراموش نکنید !


در انتخاب هدیه این نکات را فراموش نکنید !
هدیه برای اینست که کسی را خوشحال نموده و یا از او به این نوع تشکر و قدردانی نمائیم ...هدیه کوچ و بزرگ ندارد ولی نکته مهم اینست که هدیه مناسب برای فرد مورد نظر تهیه گردد... مگر نه ؟
کسی که میخواهید برایش هدیه ای تهیه کنید اگر بشما نزدیک باشد کارتان راحتتر خواهد بود زیرا میتوانید حرفهایش را با جان و دل گوش کنید ...حرکات و سخنانش مقابل تلویزیون و آگهی های که از طریق تلویزیون میبیند را بسنجید ...ببینید کدام آگهی او را به هیجان آورده و خوشحال میکند ...و یا با آن فرد میتوانید بمراکز خرید و فروش بروید و چیزهائی که در ویترین مغازه ها دقتش را جلب میکنند در ذهنتان نگاه دارید ... پس قبل از خرید هدیه برای کسی باید کمی هم که باشد از خواسته های او مطلع باشید .
با نزدیکان و خویشاوندان کسی که میخواهید برایش هدیه ای تهیه نمائید صحیت کنید . اگر با فرد در روابط زیاد نزدیکی ندارید ، میتوانید با نزدیکانش ارتباط برقرار کرده و از دوستان ، خویشاوندان و یا اعضای خانواده اش سرنخهای مهمی در رابطه با نیازهایش بدست آورید .
میتوانید از خود او بپرسید : اگر نتوانستید در مورد خواسته اش اطلاعی بدست آورید و یا اینکه اگر او فردی مشکل پسند باشد آنگاه میتوانید خواسته اش را مستقیما از او جویا شوید . بله ..درست است که در این وضعیت موضوع سورپریزی در میان نمانده و یا اینکه آن عزیزتان کمی شرمنده شود ولی از اینکه چیزی ناخواسته برایش بخرید بهتر است ...
و هیچگاه فراموش نکنید که : در تهیه هدیه برای عزیزی هیچگاه گول جملات و عباراتی همانند " شما هرهدیه ای که بدهید او خواهد پسندید " و یا " مهمتر از همه این است که فراموش نکرده اید " و یا " هدیه لازم نیست " را نخورده و هدیه ای در خور شدن عزیزتان تهیه کنید .
● از خرید و تهیه این قبیل هدایا دوری کنید !
برای کسانیکه سایز بدنشان را نمیدانید لباس و پوشاک نخرید . زیرا آنها را مجبور خواهید کرد که پوشاک خریده شده نامناسب را عوض کرده و یا اینکه بدست خیاطشان بسپارند . بجای آن بهتر است که چک هدیه به او بدهید .
برای کسانیکه به مجسمه ها علاقه دارند میتوانید اینگونه هدایائی تهیه کنید ولی برای کسانیکه این قبیل سرگرمی ندارند خریدن مجسمه آزاری بیش نیست چون در یافتن جائی برای قرار دادن آن همواره دچار مشکل خواهند بود .
از خرید و تهیه هدایائی که نقاط ضعف فرد را برخش بکشد جدا خودداری کنید .
هدایائی که در واقع خودتان را خوشحال کرده و بدانها نیاز دارید را برای کسی نخرید . از خرید هدیه ائی بر اساس سلیقه خودتان دوری کنید .
اگر کسی که میخواهید برایش هدیه ائی تهیه کنید ، تنوع طلب بوده و از چیزهای تازه خوشش میآید میتوانید برای او کورس زبان خارجی ، کلاس رقص وموسیقی و یا اینکه کورس آموزش ورزشی خاص مثل تنیس را فراهم کنید . اگر به دیدن نمایشنامه ، فیلم و یا کنسرتی علاقه خاصی دارد میتوانید بلیط آنرا فراهم کرده و برایش هدیه دهید . میتوانید برایش لوازم دکوری بگیرید که بتواند در آرایش خانه اش از آن استفاده کند . اگر به اینترنت علافه دارد خرید یک دامین و یا اگر به بازیهای کامپیوتری علاقه دارد ، خرید چند بازی از این قبیل بیجا نخواهد بود ؟ برای کسانیکه بدنبال چیزهای کمیاب و نادر هستند نیز میتوانید آلبوم موسیقی قدیمی ، کتابی دلنشین و یا ...هدیه کنید .
منبع : پایگاه اطلاع رسانی آذربایجان جنوبی ما


همچنین مشاهده کنید