شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

زگیل Warts


زگیل Warts
● علائم : - برآمدگیهای سفت و خشک بر روی پوست که خودبخود ظاهر می‌شوند و می‌توانند به شکل تک تک و یا گروهی در همه جای بدن ایجاد شوند - لکه‌های کوچک سیاه در داخل برآمدگیها (اینها رگ‌های خونی و نه کثافت هستند)
زگیل‌ها بر آمدگیهای خوش خیم و بی‌خطری هستند که بر اثر ویروس زگیل ایجاد می‌شوند. آنها از تعداد زیادی سلولهای مرده ساخته شده‌اند که از سطح پوست سر در می‌آورند و می‌توانند بطور جداگانه و یا بشکل انبوه در کلیه نقاط بدن منجمله صورت و آلت تناسلی ظاهر شوند. تقریباً دو سال طول می‌کشد تا مقاومت در برابر ویروس زگیل ایجاد میشود و بعد از آن زمان. معمولاً زگیل‌ها خودبخود از بین میروند. زگیل‌ها بر اثر تماس مستقیم با شخص مبتلا به ان منتقل میشوند.
● آیا خطرناک است؟
زگیل‌ها هیچگونه‌ درد و خطری ندارند.
● ابتدا چه کار باید بکنید؟
۱) اگر فرزندتان زگیل دارد جاهای مختلف بدن او را از نظر زگیل‌های دیگر وارسی کنید.
۲) سعی کنید نسبت به زگیل‌ها بی‌تفاوت باشید آنها بخودی خود از بین می‌روند.
۳) اگر فرزندتان مصر است که زگیلهابرداشته شوند و یا در جاهایی درآمده‌اند که می‌تواند بسادگی به دیگران هم سرایت یابد معالجات درمانی را از داروخانه بخواهید. محلول اسید ضعیف را روی خود زگیل بمالید و بعد هر روز پوست سوخته شده را از روی آن جدا کنید. باید از دستورات دارو پیروی کنید و نگذارید محلول اسیدی با پوست سالم تماس پیدا کند. هرگز از اینگونه داروها برای زگیل‌های روی صورت یا آلت تناسلی استفاده نکنید زیرا ممکن است موجب بوجود آمدن زخم و باقی ماندن جای آن شوید.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر نسبت به زگیل بودن برآمدگیها مشکوک هستید با دکتر تماس بگیرید هرگونه برآمدگی یا رشد زائده‌ای روی پوست که از بابت آن مطمئن نیستید نیاز به معاینه حتمی دکتر دارد. اگر تعداد زگیل‌ها همچنان زیاد میشود و یا بر روی صورت و آلت تناسلی ظاهر گردیده‌اند و میخواهید آنها را بردارید هر چه زودتر به دکتر مراجعه نمائید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
دکتر به شما توصیه می‌کند نسبت به زگیل بی‌اعتنا باشید و یا شما را به یک متخصص پوست ارجاع می‌دهد. اگر کودک شما باید به یک درمانگاه مخصوص زگیل برود مراجعه مکرر بدانجا لازم است. روشهای برطرف کردن زگیل عبارت از سوزاندن (Cauterization) و عمل جراحی میباشد.
منبع : وب سایت کودکانه


همچنین مشاهده کنید