پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

یک ، دو ، سه. خانم، حاضرید؟


یک ، دو ، سه. خانم، حاضرید؟
● روش هایی برای زودحاضرشدن خانم ها
حتماً تا به حال دچار این وضع شده اید که بعد از یک روز کاری خسته کننده وقتی به خانه می رسید تازه باید با شتاب لباس بپوشید و به دیدن دوستی بروید که خیلی هم با او رودربایستی دارید. یا مثلاً ناگهان با صدای زنگ تلفن مطلع می شوید که باید برای یک دیدار کوتاه به منزل کسی بروید؛ یا در روز تعطیلی که دلتان می خواسته به همه کارهای عقب مانده رسیدگی کنید لازم است در بحبوحه کارزود حاضر شوید و سری هم به منزل همسایه تان که سفره نذری انداخته ، بزنید....
در چنین مواقعی همه دلشان می خواهد پاکیزه، مرتب و شیک به نظر برسند. اما گاهی اوقات نتیجه آن طور که شما می خواهید از آب درنمی آید. لباس مورد علاقه شما هنوز روی بند رخت است و خشک نشده ؛ یادتان نیست گوشواره هایتان را کجا گذاشته اید؛ وقت ندارید مختصر آرایشی کنید یا موهایتان رامرتب کنید...
اما نگران نباشید؛ طراحان لباس و مدیست ها چند راه حل سریع و مناسب به شما پیشنهاد می دهند تا بتوانید در چنین مواقعی مرتب و خوش لباس به نظر بیایید:
۱) پیراهن ژرسه جلو بسته: هر خانمی لااقل یک پیراهن درست و حسابی دارد. هیچ انتخابی ساده تر از این نیست و همواره لباسی است که شما را جذاب نشان می دهد و همه جا مؤثر است! در واقع چنین لباسی سریع ترین راه ممکن برای حاضرشدن است و باعث می شود منظم و مرتب به نظر برسید.
۲) یک کت خوش دوخت: همیشه سعی کنید یک کت خوب و خوش دوخت در کمد لباستان داشته باشید. "جوانا مارتینز" طراح لباس می گوید: اگر کت شما کاملاً اندازه تان باشد می توانید آن را روی هر چیزی بپوشید و بلافاصله تیپتان عوض شود. توجه داشته باشید که برش های سرشانه کت درست سر جای خود قرار گرفته باشد. در واقع اگر سرشانه حتی فقط یک سانت پایین تر از جای خودش باشد چنین کتی شما را قوزی نشان خواهد داد(هرگز چنین کتی نپوشید).
۳) یک پلیور درجه یک : روی حداقل یک پیراهن یا یک پلیور بسیار خوش بافت سرمایه گذاری کنید چنین لباسی بیشتر از پلیورهای معمولی شما دوام خواهد داشت. ترکیباتی از جنس کشمیر دیرتر رنگ می بازد و کمتر نیاز به اطو دارد.
۴) کیف و کفش یک جور: «اگر کیف و کفشتان به هم بیاید مثل این است که آنها را با هم خریده باشید» این عقیده "وندی مولن" طراح لباس است. «البته لازم نیست کیف و کفشتان عیناً با هم یکی باشند اما موقع خرید دقت کنید که با هم جور باشند. مثلاً اگر دارید کفش مشکی می خرید دقت کنید که کیف پولتان هم حتماً کمی رنگ مشکی داشته باشد.»
۵) یک بلوز یقه چین دار: یک بلوز یقه چین دار از جنس ابریشم یا ویسکوز به رنگ کِرم یا سفید ، هم راحت پوشیده می شود و هم نمای قابل قبولی دارد. در صورتی که مایل باشید می توانید از بلوزی استفاده کنید که روی مچش کار شده باشد و آن را تکی یا زیر ِ کت بپوشید.
۶) روسری مناسب: "جِس کِلی" طراح مُد توصیه می کند «به جای استفاده از جواهرآلات ، یک روسری سر کنید.» او می گوید «روسری، توجه بیننده را به قسمت بالای لباس شما جذب می کند و به چهره تان رنگ و روی دیگری می بخشد. استفاده از جواهرات خوب است اما نمی تواند به خوبی یک روسری پوست شما را به جلوه درآورد.»
۷) شلوار دست دوز: یک شلوار مشکی یا خاکستری طرح مردانه با دو جیب صاف، در تمام مواقع شیک به نظر می رسد. وقتی خیلی عجله دارید همان را با یک بلوز ساده بپوشید .
چند نکته دیگر هم هست که اگر آنها را رعایت کنید هیچکس به ذهنش خطور نمی کند که شما در دو سوت حاضر شده اید.
- این کار به نظر غیرممکن می رسد اما سعی کنید شب قبل لباس هایتان را حاضر کنید (فقط برای مبادا).
- یک متخصص دیگر توصیه می کند که همیشه یک دست از لباس های اصلی خود را شسته و اطو کشیده در کمد داشته باشید چون به این ترتیب لااقل یک دست لباس راحت خواهید داشت که می دانید با آنها خوش لباس به نظر می رسید.
- بعضی از بلوزها طوری طراحی شده اند که نباید آنها را داخل دامن یا شلوار تو زد ، بلکه طراحی شان طوری است که به زیبایی روی لباس می افتند؛ وقتی عجله دارید تو دادن لباس در شلوار یا دامن گزینه جالبی نیست.
- "جس کلی" توصیه می کند « وقتی با عجله حاضر می شوید درصدد آزمایش لباس هایتان برنیایید. هر زنی زمانی خوش لباس به نظر می رسد که به شیوه ای طبیعی و راحت لباس پوشیده باشد. وقتی کسی سبکِ لباس پوشیدن ِ فردی خود را کشف می کند، دیگر مهم نیست که چه می پوشد چون در هر حال شیک و مرتب به نظر می رسد.
- پارچه های مخلوط با کتان، پلی استر، ریون یا مواد مشابه، کمتر چروک می شوند . بنابراین برای چنین مواقعی مناسب تراند.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید