چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

بی وزنی با وزنه


بی وزنی با وزنه
وزنه زدن دوبار در هفته، در صورتی که درست انجام شود سلامتی را در طول زندگی تضمین می کند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که دو بار در هفته از وزنه زدن در ورزش استفاده می کنند شانس بیشتری نسبت به سایرین در جلوگیری از پیشرفت اضافه شدن چربی به بدنشان و حتی پیشگیری از بروز انواع بیماری هایی مانند دیابت و ناراحتی های قلبی دارند. متخصصان نکته های زیر را هنگام کار با وزنه توصیه می کنند.
▪ تنفس: تنفس درست و مناسب در مدت زمان حمل وزنه ها، برای کنترل فشار خون ضروری است. در طول مدت حمل وزنه ها نفس عمیق بکشید و در میان دوره ورزش به طور طبیعی تنفس کنید.
▪ زمان: چربی های خود را در یک دوره بسوزانید و در فکر تغییر ناگهانی وزن نباشید و به جای آن به طور آرام، منظم و با احتیاط عمل کنید. این بهترین راه برای رسیدن به نتیجه است.
▪ تعداد حرکت: نیازی نیست که ۱۵ مرحله پشت سر هم وزنه حمل کنید تا نتیجه را ببینید. یک یا دو مرحله حرکت ،شما را به نتیجه می رساند.
▪ شروع آسانتر: شما قوی هستید اما نیازی نیست که این قدرت را به همه نشان دهید. وزنه ای که برای توان شما سنگین است بلند نکنید. باید توانایی این را داشته باشید که ۱۰ تا ۱۵ حرکت پی درپی را قبل از این که ماهیچه هایتان احساس خستگی کنند انجام دهید.
▪ رعایت توازن: اطمینان حاصل کنید که اکثر ماهیچه های بدنتان در حال فعالیت هستند. عضلات شکم، سینه، پا، بازو و دست ها و عضلات پشت. از همه آنها به طور یکنواخت و به یک میزان استفاده کنید.
استراحت: یک فرصت یک یا دو روزه به خودتان بدهید تا انرژی صرف شده در ورزش را به دست آورید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید