چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۸ راه برای آشنایی با افراد جدید و دوست یابی


۸ راه برای آشنایی با افراد جدید و دوست یابی
به طور حتم برخورد اولیه با افراد مختلف، تأثیر زیادی بر روند همکاری شما با آن‌ها خواهد داشت.
نداشتن مهارت‌های اجتماعی باعث محدود شدن زمان و وقت هنگام انجام اموری می‌شود که خواهان انجام آن هستیم. برای رسیدن به این هدف، موارد زیر توصیه می‌شود:
۱) دست دادن با اعتماد به نفس
این عمل انتقال اعتماد به نفس و اشتیاق و علاقه به برقراری رابطه را ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که برداشت اولیه شما در این مرحله اتفاق می‌افتد، پس آن را از دست ندهید!
۲) آیا در نفس کشیدن دچار مشکل شده‌اید؟
می‌توانید دهان خود را با دستان خود بپوشانید و نفس عمیق بکشید. نوشیدن یک لیوان آب هم می‌تواند به تنفس بهتر شما کمک کند.
۳) لبخند بزنید
لبخند شما ممکن است واقعی و یا اجباری باشد! لبخند باعث تسریع ارتباط شما با افراد دیگر خواهد شد. برخی از مردم در برخورد اولیه با دیگران از خود مقاوت نشان می‌دهند. شما باید این مقاوت را در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرید. همیشه لبخند بزنید.
۴) ابتدا خود را معرفی کنید.
۵) با احترام رفتار کنید.
کلماتی را که به کار می برید و تن صدای خود را کنترل کنید. فرض کنید با یک شخص مهم و معروف صحبت می‌کنید. این کار، شما را به مسیر درست برقراری ارتباط هدایت می‌کند!
۶) گفتگوی چشم تو چشم
هنگام صحبت، به چشمان طرف مقابل نگاه کنید. مطمئناً شما نیز با کسی که سر خود را هنگام صحبت به چپ و راست تکان می‌دهد، برخورد داشته‌اید. در برخورد با این افراد چه احساسی به شما دست داده است؟
۷) از طرف مقابل سؤال بپرسید
برخی افراد برای صحبت کردن خجالت می‌کشند. در چنین مواقعی متوجه می‌شوید که فقط شما صحبت می‌کنید و بعد از چند دقیقه مکالمه شما قطع می‌شود. شما نباید اجازه این کار را بدهید و با طرح سؤالات پی در پی مانع از قطع مکالمه شوید.
۸) شرایط مناسب گفتگو را در نظر بگیرید.
اگر شما با موضوعی،‌ به عنوان مثال فوتبال، موافق نیستید و طرف مقابل شما از قهرمانی منچستر صحبت می‌کند، شما چگونه برخورد می‌کنید؟ شما هر چقدر هم که از فوتبال متنفر باشید، باید خود را با صحبت‌های او وفق دهید. توجه داشته باشید که شما خواهان برقراری رابطه هستید، پس اولویت با آن است.
منبع : مجله تفریحی آویژه


همچنین مشاهده کنید