جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

نکاتی مهم از باتری موبایل برای دارندگان تلفن همراه


نکاتی مهم از باتری موبایل برای دارندگان تلفن همراه
حفظ و سلامت گوشی موبایل یکی از مسائلی است که باید اکثر افرادی که به تازگی یک گوشی موبایل خریداری کرده‌اند, رعایت کنند. علاوه بر آن که باید مانع ضربه خوردن گوشی خود باشید, حفظ و نگهداری صحیح باتری گوشی هم جزو موارد بسیار مهم هر گوشی به شمار می‌رود. به خصوص این که اگر از همان ابتدا, باتری خود را درست محافظت نکنید, هم طول عمر آن را کاهش داده‌اید و هم زمان کمتری را برای استفاده مداوم از گوشی در اختیار خواهید داشت. قصد داریم شما را با چند نکته درباره حفظ باتری موبایل خود آشنا کنیم.
همیشه دقت کنید قبل از شارژ مجدد گوشی خود, باتری به طور کامل خالی شده باشد. زمانی که علامت هشدار خالی بودن باتری را شنیدید زمان مناسبی برای این کار است. تا حد امکان سعی کنید, هنگام پخش هشدار باتری هیچ مکالمه و تماس تلفنی نداشته باشید.
اگر باتری خود را برای شارژ نیز به برق متصل کرده‌اید, تا وقتیکه باتری به طور کامل شارژ نشده‌ است, اتصال برق آن را قطع نکنید. رعایت این نکات باعث می‌شود که شما از تمام ظرفیت باتری خود استفاده کنید. در هر باتری قسمتی به نام حافظه موثر وجود دارد. چنانچه باتری تا آخرین حد خالی شود و سپس شارژ شود, این حافظه بالاترین بازده خود را خواهد داشت. ولی اگر به مرور زمان تمام باطری پر نشود, قسمتی از باتری در اصطلاح تنبل شده و باعث می‌شود که گوشی قبل از آنکه از تمام ظرفیت خود استفاده کند, خاموش شود.
تمیزی محل اتصال شارژر یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری باتری است. هرچند روز یک بار این قسمت را با مقدار کمی پنبه و الکل تمیز کنید. همچنین در برخی از گوشی‌ها, درزهای کنار درب باتری محل بسیار مناسبی برای جذب گرد و خاک است. این قسمت را حتما با برس با مسواک تمیز کرده و به خصوص قسمت اتصال باتری به گوشی را با پنبه و الکل از آلودگی پاک کنید.

http://marzrayaneh.blogfa.com/۸۷۰۳۴.aspx
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید