چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

شمع‌های زیبا همانند شکلات پیچ


شمع‌های زیبا همانند شکلات پیچ
این شکل‌های زیبای شمع‌ها یک تزئین کلاسیک هستند و معمولاً توسط کارخانه‌ها ساخته می‌شوند. اگر چه، شما می‌توانید این شمع‌های مارپیچ زیبا را خودتان بسازید. برای شروع شمع‌های باریک را به‌روش غوطه‌ور کردن بسازید، سپس آنها را بپیچید و این کار بسیار ساده می‌باشد ابتدا آنها را با وردنه صاف نمائید و سپس با دست بپیچید و برای این روش شمع‌ها تا زمانی که نرم و قابل انعطاف می‌باشند به‌هر شکلی که بخواهید می‌توانید آنها را در آورید. این پیچ‌های برجسته خودشان با هماهنگی و موزونی که دارند نشان‌دهندهٔ گچ‌بری‌های دور بخاری و شومینه می‌باشد و تنها به یک شمعدان زیبا نیاز دارند.
شما کیفیت شمع‌های کوتاه و ساده را با یک تزئین ساده می‌توانید اضافه کنید و آنها را در شمعدان‌های مشکی قرار دهید و قبل از اینکه شمع را بپیچید آنها را در یک رنگ دلخواه غوطه‌ور می‌کنید.
برای ساختن یک کار عالی تمرین کنید. شما قبل از اینکه یک شمع پیچ داده شده را با نتیجهٔ عالی درست کنید نیاز به تمرین‌های زیادی دارید، بعضی از اشخاص عقیده دارند که برای آسانتر پیچاندن این شمع‌ها اگر آنها ار طوی در دست بگیرید که سمت بالای آن به طرف پائین باشند و فیتیله آنها دورتر از شما قرار بگیرد و بپیچید بهتر می‌باشد. اگر شمع‌ها را با دست درست کرده‌‌اید به راستی که مشکلی نیست اگر آنها را از طول شمع به سمت پائین بپیچید. هرچند که انتظار نداشته باشید که اولین شمع شما بسیار عالی شود، ولی ممکن است که خیلی خوب بسوزد اگر از نظر ظاهر زیبا نیست. بنابراین شما نباید آنها را دور بیندازید. این اتفاق زمانی پیش می‌آید که ترکیبات شمع درست نباشد یا شمع آماده شده باشد که عمل پیچیدن را روی آن انجام داده‌اید.
▪ مواد و لوازم مورد نیاز
یک شمع جدید و تازه که با روش غوطه‌ور کردن ساخته‌اید و هنوز نرم می‌باشد، یک وردنه.
۱. شمع را که هنوز نرم می‌باشد روی یک سطح تمیز با وردنه صاف نمائید، تا ضخامت آن در حدود ۶ میلی‌متر شود، و سعی کنید که ته شمع را صاف نکنید (زیرا که دوباره باید آن را برای برقرار دادن در شمعدان گرد نمائید) هرچند اگر این کار را انجام دادید می‌توانید آن‌را دوباره درست کنید.
۲. شمع را از نزدیک فیتیله بین انگشت شست و چهار انگشت در یک دست بگیرید و با دست دیگر از نزدیک ته شمع آن‌را بگیریدو یک دست را محکم نگه دارید و با دست دیگر به آرامی بپیچید عمل پیچیدن را ادامه دهید تا تمام شمع پیچیده‌ شود و شما باید هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید تا مادامی که شمع به اندازه کافی نرم و قابل انعطاف است ولی با قدرت این کار را انجام ندهید.
۳. وقتی که شمع سرتاسر طول آن پیچیده شد اگر لازم است ته آن‌را امتحان کنید که به اندازهٔ شمعدان باشد و ته را با انگشتانتان گرد کنید. سپس شمع را به مدت یک ساعت قبل از روشن کردن بگذارید تا سرد شود.
شمع‌های باریک غوطه‌ور شده در رنگ‌های زرد، اخگری، سبز یشمی، جگری و لاجوردی به شکل‌های زیبائی پیچیده‌ شده‌اند و یک شکل جدید به خود گرفته‌اند و زمانی که آنها را در کنار هم در یک جا قرار بدهید. منظرهٔ بسیار جالبی خواهید داشت.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید