سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

شیرینی شکری


شیرینی شکری
▪ ۴ پیمانه آرد سفید الك شده
▪ نصف قاشق چایخوری نمك
▪ یك قاشق چایخوری بكینگ پودر
▪ ۲۲۵ گرم كره
▪ ۲ پیمانه شكر
▪ ۲ عدد تخم مرغ درشت
● مواد لازم برای تزئین:
▪ یك عدد سفیده تخم مرغ
▪ شكر دانه درشت
▪ رنگ غذایی پودری
۲ قاشق چایخوری آ بلیمو و كمی رنده پوست لیموترش یا نصف قاشق چایخوری وانیل، آرد، نمك و بكینگ پودر را مخلوط كنید.
كره و شكر را در ظرفی مخلوط كنید و با همزن برقی بزنید تا رنگ كره روشن شود سپس تخم مرغ را اضافه كنید و كمی هم بزنید تا مخلوط شوند.
مخلوط آرد را به مخلوط بالا بیفزایید و با سرعت كم همزن بزنید تا كاملاً مخلوط شوند.در آخر وانیل یا آب و پوست لیموترش را اضافه كنید و خمیر حاصل را در كیسه نایلونی ریخته ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.فر را با درجه حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت یا ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن كنید. خمیر را بر روی سطح صافی كه كمی آرد روی آن پاشیده اید باز كنید تا قطر آن به حدود ۳ تا ۴ میلیمتر برسد. سپس با قالب موردنظر خودتان و یا مانند تصویر با قالب قلب قالب بزنید. شیرینی های بریده شده و در قالب تخت یا سینی فر كه قبلاً با یك قطعه كاغذ روغنی پوشانیده اید بچینید و ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا كمی خود را بگیرد. سپس به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر بپزید یا تا زمانی كه لبه های شیرینی كمی طلایی شود. شیرینی ها را از فر خارج كرده و بر روی شبكه سیمی سرد كنید. برای تزیین شیرینی ها سفیده تخم مرغ را با چنگال كمی هم بزنید، سپس با یك قلم مو كمی سفیده تخم مرغ به لبه های هر یك از شیرینی ها بزنید. لبه های شیرینی را در شكر فرو ببرید تا مقداری شكر به لبه های شیرینی بچسبد. اگر مایل نیستید از تخم مرغ خام استفاده كنید می توانید آن را با شربت قند غلیظ نیز جایگزین كنید.
در صورت تمایل به رنگی كردن شكر، مقدار كمی از رنگ پودری غذایی را به شكر اضافه كنید و هم بزنید تا تمام دانه های شكر رنگ بگیرند و سپس به همان صورت از آن استفاده كنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید