پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

پنج راز آینده شما


پنج راز آینده شما
١) (محبوبیت شما)
شما نگران آینده خود هستید. دوست دارید که بهترین آینده ممکن را داشته باشید تا بتوانید آنچه را که برای خود و اشخاص موردعلاقه‌تان آرزو دارید به انجام برسانید. آنچه به‌طور عمیق و از ته دل می‌خواهید دارایی نیست بلکه خوشبختی و آرامش است برای محبوب شدن اقدام کنید، زیرا این قابلیت و توانایی دوست داشتن و محبوبیت بیش از هر چیزی سودبخش است. فراموش نکنید که شما باید به زندگی خود معنی و مفهوم بدهید و نباید گوهر زندگی خود را در شن‌زارها و پیچ‌وخم‌ کارها و معامله‌ها گم کنید. اندیشه و درنگ کنید. نخستین راز آینده شما این است که درباره آرزوها و کردارهایتان از خودتان سؤال کنید و پیوسته محبوب دیگران باشید و دیگران را دوست بدارید. خودخواهی و دورویی دیگران را با بخشندگی و راستی خود، از کار بیندازید.
٢) (مراقب درخت زندگی خود باشید)
راز دومی هست که به آینده شما بستگی دارد. تندرستی، زیبایی، چابکی و شادی ما در درجه اول به سالم بودن درخت زیبایی بستگی دارد. زیرا درخت زندگی محل پیوند جسم و روح شما است. این راز را همیشه در ذهن خود داشته باشید و از هم‌اکنون پاسبان درخت زندگی تان باشید. در طول زندگی باید همواره به نکات ذیل توجه کنید:
١) دراز کشیدن و استراحت کردن در طول روز.
٢) در طول روز پیاده‌روی کنید.
٣) از درخت زندگی خود نگهداری کنید.
٤) در تمامی کارهایتان باید نظم و ترتیب داشته باشید.
٥) تعادل و تناسب را در طول زندگی حفظ کنید.
٦) انعطاف‌ و نرمی داشته باشید.
٧) در مراحل زندگی هماهنگی داشته باشید.
٨) در زندگی خود تفاهم داشته باشید.
٣) (ابزارهای زندگی)
شما به عواملی برای زندگی کردن نیاز دارید که بیرون از وجود شما هستند و عبارتند از: هوای پاک، تابش و گرمای خورشید. اینها چیزهایی هستند که برای ادامه زندگی ضرورت دارندو هر روز باید آنها را از طبیعت بگیرید. بیاموزید که از سکوت بهره‌مند شوید. این سکوت وسیله حفظ تعادل روانی انسان است. آموختن تنفس صحیح نه تنها برای استفاده از هوا، بلکه به عنوان انگیزه کسب آرامش و استراحت نیز دارای اهمیت است. انسان موجود عجیبی است. او می‌تواند به آسانی با پیرامون زندگی خود و آنچه بر او تحمیل می‌شود سازگاری پیدا کند. اعجاز انسان همین امکان شگفت‌انگیز تطبیق و سازگاری با محیط است که او را پیشوای کره‌زمین کرده است.
٤) (لذت راستین و ژرف و ماندگار را انتخاب کنید)
لذت ببرید اما دریابید که لذت واقعی و عمیق و ماندگار در کجاست. این لذت در سادگی و حقیقی بودن مواد غذایی و ترکیب آنهاست. با سنگین شدن بدن و انباشت چربی‌ها ممکن است به بیماری‌هایی مانند تصلب شرائین مبتلا شوید. در واقع خوردن و آشامیدن و آزمند بودن راه گریزی از اندوه و دلواپسی است. فکر نمی‌کنید که لذت حقیقی و ژرف و ماندگار یک زندگی هماهنگ، براحساس رضایت‌های گذرا برتری دارد؟ لازم است که برخلاف خواست جامعه، شما خودتان برنامه زندگی خود را تنظیم کنید. شما آنچه را به درستی می‌خواهید پیدا خواهید کرد و آنچه را که لازمه رسیدن به این لذت عمیق، حقیقی و ماندگار است انجام خواهید داد. لازم است که به نکات زیر توجه کنید:
١) مراقب درخت زندگی خود باشید.
٢) تنفس صحیح را بیاموزید.
٣) طبیعت را درک و احساس کنید.
٤) مراقب اندازه خوراک و شیوه خوردن خود باشید.
٥) در یک وعده غذا مواد غذایی مختلف و متنوع میل کنید.
٥) (راز پنجم)
خوب بیندیشید. بکوشید تا گذشته خودتان را به یاد آورید. کمبود اعتماد به‌نفس مانع شکوفایی و سد راه خوشبختی است. شما به خود می‌گویید: من می‌توانستم آن کار را انجام دهم و من باید آن کار را انجام می‌‌دادم. همین افسوس‌ها و اظهار تأسف‌ها هستند که زندگی شما را مسموم و زهرآلود می‌کنند و گره‌های جدیدی در راه زندگی شما به‌وجود می‌آورند. به این ترتیب، این دیگر شما نیستید که دست به گزینش می‌زنید، زیرا کمبود اعتماد به‌نفس است که مانع شما است. دلیل در وجود (قاعده سرایت) است. بی‌اعتمادی یا کمبود اعتماد به‌نفس یک بیماری واگیردار است که باید با آن پیکار کرد و ما، شما و من با هم با این بیماری نبرد خواهیم کرد.
شما باید هر روز گنجینه وجودی خود را، امکانات خود را کشف کنید. و باید که اراده شما با آموزش و تمرین به کار افتد و بیاموزید که چگونه پاسخگوی آن باشید. برای این که اراده شما استوار شود، باید عادت کنید که آن را به کار گیرید. موارد ذیل را روی خود پیاده کنید:
١) خودتان باشید.
٢) دنباله‌روی نکنید.
٣) حقیقی باشید.
٤) هستی خود را بیان کنید.
٥) عمل را آغاز کنید.
٦) به خودتان اعتماد داشته باشید.
٧) خود را وادار به کار کنید.
٨) اعتماد به سراغ شما خواهد آمد.
منبع : انجمن صرع ایران


همچنین مشاهده کنید