پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

پوستی بدون چروک با ده ماده غذایی


پوستی بدون چروک با ده ماده غذایی
بسیاری از مردم ویتامین A را پیام آور بینایی بهتر می دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین A غذای ما مرتبط است. ویتامین A برای خنثی کردن عناصر مضر پوست نقش آنتی اکسیدان را بازی کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر می اندازد و پوست ما را جوان نگاه می دارد.دو سوم ویتامین Aمصرفی ما از بتاکاروتن تامین می شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجی در میوه ها و سبزی هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که برای سلامت پوست الزامی است تبدیل می کند و به مصرف می رساند.سیب زمینی، هویج و زردآلو منبع غنی بتاکاروتن است.
ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند.
ویتامین A محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت بدن ما ذخیره می شود، در حالی که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمی دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذای خود بیفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتی که حاوی مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و مصرف آنها خطری برای سلامتی پوست ندارد بسنده کنید.
۱۰ راه ساده برای افزودن بتاکاروتن به سبد غذایی شما وجود دارد:
۱) هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانی ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه می کند.
۲) برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشتری دارد.
۳) روزانه یک ماده لبنی با طعم میوه مصرف کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذای شما افزایش چشمگیری داشته باشد.
۴) برش های کوچکی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت.
● منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی ، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.
۵) همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.
۶) به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.
۷) میوه های گرمسیری را انتخاب کنید. اگر از میوه های عادی خسته شده اید به میوه های مناطق حاره مانند انبه روی آورید.
۸) گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونی یا سالاد گوجه فرنگی بیفزایید. موجب شادابی پوست شما خواهد شد.
۹) انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگی کنید که نه تنها گیرنده های چشایی شما به وجد در می آیند بلکه میزان زیادی کاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است.
۱۰) آب میوه های غنی از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج .
منبع : p۳۰world


همچنین مشاهده کنید