پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

انتخاب رنگ موی مناسب


انتخاب رنگ موی مناسب
یافتن رنگ موی مناسب ساده نیست. انتخاب رنگ دلخواه از روی کاتولوگ رنگ فروشگاه و خریداری آن اقدامی نادرست است. رنگ مو را با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید. رنگی که می بینید حاصل بازتاب نور از روی رنگدانه های رنگ شده است. بنابراین یک رنگ یکسان روی موهای مختلف نمودهای متفاوتی دارد. رنگ موی طبیعی و مصنوعی در زیر نور فلورسنت یا نور طبیعی آفتاب متفاوت به نظر می رسد.
بهترین رنگ ها برای کسانی که پوست گندمگون و برنزه دارند رنگ های شیری، گل بهی، مسی، کرم نخودی، قهوه ای، زرد سوخته، قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای مایل به طلایی و رنگ های آبی، سبزآبی، فندقی، عسلی، سبز کاهویی و زرد است. در مورد پوست های روشن، های لایت آبی ، قرمز و برای پوست های صورتی و سرخ، رنگ کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره با سایه آبنوسی جلوه خاصی ایجاد خواهد کرد.
سطح رنگ ها را از درجه ۱ تا ۱۰ تقسیم بندی کرده اند. رنگ درجه ۱۰ مو را روشن و درجه ۱ آن را تیره می کند. رنگ موی سیاه نور کمی را منعکس می کند و این درست برخلاف عملکرد رنگ موی بور است. وقتی که رنگ موهای خود را روشن می کنید هاله گرمی از رنگ های زرد و قرمز دور شما دیده می شود. به یاد داشته باشید که ترکیب رنگ های زرد و قرمز، رنگ نارنجی را تولید خواهد کرد نه رنگ دلخواه شما را.
بهترین رنگ ها برای کسانی که پوست گندمگون و برنزه دارند رنگ های شیری، گل بهی، مسی، کرم نخودی، قهوه ای، زرد سوخته، قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای مایل به طلایی و رنگ های آبی، سبزآبی، فندقی، عسلی، سبز کاهویی و زرد است.
برای چشم های کهربایی یا به رنگ قهوه رنگ موهایی طلایی با های لایت قرمز، قهوه ای طلایی، قهوه ای عسلی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته مناسب است. در مورد پوست های روشن، های لایت آبی ، قرمز و برای پوست های صورتی و سرخ، رنگ کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره با سایه آبنوسی جلوه خاصی ایجاد خواهد کرد. برای چشم های آبی روشن، آبی خاکستری، آبی تیره، سبز تیره، قهوه ای و مشکی، بهترین رنگ مو ارغوانی با های لایت شرابی، پلاتینی، خاکستری، قهوه ای، قهوه ای تیره، مشکی و شیری است.
انتخاب رنگ مو به مرغوبیت رنگ، سلیقه و خواسته شما و مدت زمانی که می خواهید آن رنگ روی موهایتان باقی بماند بستگی دارد. اغلب زنان از رنگ های تیره شروع می کنند و بعد از هر بار رنگ یک درجه روشن تر از قبل را برمی گزینند. اگر رنگ موی انتخابی موهای سفید شما را پوشش نمی دهد، از رنگ مرغوب تر و یک درجه بالاتر از رنگ موی اصلی خود استفاده کنید.
● موهای سفید مقاوم
برخی از موهای سفید به ویژه موهای زبر و کلفت و خاکستری رنگی که در اطراف شقیقه ها می رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می دهند.
برای چشم های کهربایی یا به رنگ قهوه، رنگ موهایی طلایی با های لایت قرمز، قهوه ای طلایی، قهوه ای عسلی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته مناسب است. برای چشم های آبی روشن، آبی خاکستری، آبی تیره، سبز تیره، قهوه ای و مشکی، بهترین رنگ مو ارغوانی با های لایت شرابی، پلاتینی، خاکستری، قهوه ای، قهوه ای تیره، مشکی و شیری است.
برای رنگ شدن این گروه از موها به توصیه های زیر توجه کنید:
۱ ) در زمان رنگ کردن، ابتدا رنگ را روی موهای سفید این ناحیه بگذارید تا زمان طولانی تری برای جذب رنگ داشته باشید.
۲ ) موهای سفید باید تا ۴۵ دقیقه آغشته به رنگ باقی بمانند.
۳ ) درجه رنگ موی انتخابی خود را بالا ببرید.
اگر موهای سفید شما با انجام دادن اقدامات فوق و استفاده از رنگ موهای نیمه دائمی و موقتی رنگ نشد، از رنگ های دائمی استفاده کنید. موهای سفید هر فرد، با انتخاب رنگ موی مناسب، رنگ طبیعی خود را باز خواهد یافت. اما تحقیقات علمی برای یافتن محصولات قوی تر و اختصاصی تر همچنان ادامه دارد.
● نگهداری از موهای تازه رنگ شده
۱) از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شست و شو استفاده کنید.
۲) برای دوام رنگ مو و جلوگیری از بی رنگ شدن آن در برابر آفتاب، از کلاه، روسری و شال استفاده کنید و موها را بپوشانید.
۳) پیش از ورود به استخر، موهای رنگ شده را با آب بدون کلر شست و شو دهید.
۴) از تقویت کننده های مو استفاده کنید.
۵ ) موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از شانه دندانه درشت استفاده کنید.
۶) از خشک کردن موها با حوله یا سشوار خودداری کنید.
● یک راه حل برای رفع خشکی موی سر
ده درصد از مو را آب تشکیل می دهد. اگر از میزان رطوبت مو کاسته شود، مو به طور طبیعی شروع به جذب آب می کند. داروهای مرطوب کننده به تنهایی نمی توانند آب از دسته رفته را به موها بازگردانند. راه حل مناسب، استفاده از اسیدهای چرب طبیعی است. یکی از بهترین و غنی ترین گیاهان دارای اسیدهای چرب، که می تواند رطوبت کافی را به موهای خشک بازگرداند زعفران است. پوست سر به طور طبیعی اسید چرب تولید می کند. شما نیز می توانید با چند اقدام ساده اسیدهای چرب طبیعی از دست رفته را به مو بازگردانید.
۱ ) چند قطره روغن زعفران را در کف دست بریزید و هر دو دست را به هم بمالید.
۲ ) کف دست ها را به آرامی روی موهای خشک بمالید. در ابتدا نوک موهای خود را به این روغن آغشته کنید. مقدار چربی ای که در موهای شما نفوذ خواهد کرد نامحسوس است، ولی تداوم این کار باعث بازگشت رطوبت از دست رفته به موهای شما خواهد شد.
منبع : p۳۰world


همچنین مشاهده کنید