جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چگونه ورم زیر چشم‌ها را برطرف کنیم؟


چگونه ورم زیر چشم‌ها را برطرف کنیم؟


آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ورم زیر چشم‌ها چه هستند و برای رفع آنها چه کاری می‌توان انجام داد؟ ورم زیر چشم، اغلب بر اثر خستگی یا مشکلات مشابه به وجود می‌آید.
عده‌ای هستند که بر روی شکم خود می‌خوابند و سر خود را داخل بالش فرو می‌برند، هنگامی که ما به خواب می‌رویم، مایعات در بدن پخش می‌شوند که ممکن است مقداری از این مایعات در اطراف چشم‌ها جمع شده و سبب ورم کردن آن شوند.
ورم زیر چشم‌ها می‌تواند بر اثر علت‌های زیر باشد:‌
۱‌) جمع شدن مایعات در زیر چشم
۲) عوامل ارثی، اگر در میان بستگان شما کسی ورم چشم دارد
۳) آب و هوا
۴) تغییرات هورمونی
۵) حساسیت؛ بخصوص اگر ورم زیر چشم‌ها با قرمزی و خارش همراه باشد.
۶) مهمتر آنکه ممکن است وجود ورم در اطراف چشم‌ها از نشانه‌های یک بیماری مانند بیماری کلیوی یا تیروئید باشد. پس برای اطمینان بیشتر بهتر است با پزشک مشورت کنید.‌
● برای رفع پف زیر چشم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟
اگرچه داروهایی برای برطرف کردن آن وجود دارد، اما کارهایی نیز هست که با انجام دادن آنها می‌توان به طور طبیعی مانع از شکل‌گیری پف در زیر چشم‌ها شد. این کارها عبارت‌اند از:
۱) شب‌ها هنگام خواب، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. به این منظور می‌توانید بالش بلندی زیر سر بگذارید. این کار سبب می‌شود، هنگامی که خواب هستید، مایعات در ناحیه زیر چشم انباشته نشوند.‌
۲‌) کمپرس آب سرد نیز می‌تواند موثر باشد. برای این کار یک کیسه آب یخ یا چند قالب یخ را که داخل پلاستیک گذاشته‌اید، برای چند دقیقه زیر چشمانتان قرار دهید.
۳) گذاشتن خیار ورقه شده بر رو و زیر چشم نیز تاثیر زیادی برای رفع ورم چشم دارد.
خوب است به این نکته توجه داشته باشید با آنکه کرم‌های مخصوصی برای رفع‌ورم چشم وجود دارند، اما همه آنها نمی‌توانند مفید باشند. بلکه بعضی برعکس می‌توانند با جمع شدن چربی‌ورم‌ها را بیشتر کنند یا با ایجاد حساسیت، باعث سوزش و قرمزی پوست آن ناحیه شوند. بنابراین پیش از به کار بردن هر کرمی با متخصص مشورت کنید.
منبع : روزنامه اطلاعات


همچنین مشاهده کنید