جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

هدیه های نوروزی


هدیه های نوروزی
• كاغذهای كادویی با طرح دلخواه
برای طرح دار كردن كاغذهای كادویی، چاپ با مهر و یا اجرای تكنیك استنسیل از طرح مورد نظر، رایج ترین روش ها است شما می توانید علاوه بر آنها با استفاده از رنگ و یك غلتك كوچك، كاغذ ساده را طرح دار كنید. یكی از روش ها، چهارخانه كردن كاغذ است به این ترتیب كه كاغذ سفیدی تهیه كرده و پس از آغشته كردن سطح غلتك به رنگ مورد نظر، ابتدا با حفظ فواصلی یكسان، حركت غلتك و در نتیجه رنگ آمیزی را از بالا به پایین انجام داده و پس از خشك شدن راه های پهن عمودی، حال همین كار را در خلاف جهت، به صورت افقی هم انجام دهید. برای این منظور می توانید از رنگ های مختلف استفاده كنید به این ترتیب كاغذ كادویی مورد نیاز با طرح چهارخانه های رنگین برای بسته بندی هدیه شما آماده می شود.
• از جعبه های لوازم دیگر استفاده كنید
هنگامی كه برای بسته بندی هدیه تان جعبه را انتخاب می كنید یا باید با استفاده از روش های ساخت، خودتان جعبه ای را بسازید یا جعبه ای زیبا و متناسب با هدیه تان را از فروشگاه های مربوطه تهیه كنید و یا آنكه با به كارگیری اندكی سلیقه و نوآوری، با ایجاد پوششی بر روی جعبه هایی كه پیش از این دارای كاربرد دیگری بوده اند، آنها را به عنوان جعبه كادویی مورد استفاده قرار دهید. به این ترتیب هم نمایی متفاوت و زیبا خواهند یافت و هم كاربرد قبلی آنها در زیر این ظاهر جذاب پوشیده می شود. در ضمن این كار به لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه است. البته برای این منظور چند روش وجود دارد:
۱- تمام سطوح جعبه را با پارچه بپوشانید. تكه پارچه های طرح دار و رنگی كه مدت ها است بدون استفاده در گوشه ای از كمد مانده اند، برای این منظور بسیار مناسب هستند.
۲- جعبه را با كاغذ كادویی با نقشی زیبا، جلد كنید. برای این كار می توانید از كاغذهایی كه خودتان با اجرای تكنیك های مختلف طرح دار كرده اید استفاده كنید.
۳- سطوح جعبه را با رنگ پوشش دهید. این روش به مراتب از روش های دیگر راحت تر است. برای انجام این كار از اسپری و یا رنگ و قلم مو می توانید استفاده كرده و نمای جعبه تان را تغییر دهید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید