جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ده راهبرد شغلی، برای کسانی که می‌خواهند هیچ‌وقت بی‌کار نمانند


ده راهبرد شغلی، برای کسانی که می‌خواهند هیچ‌وقت بی‌کار نمانند
شغل‌ها و حرفه‌ها با گذشت زمان، دستخوش دگرگونی‌های زیادی می‌شوند. برای اینکه از این دگرگونی‌ها عقب نیفتیم، امروز، بیشتر از همیشه به راهبردهای شغلی نیازمندیم. راهبردهایی که گری گراپو پیشنهاد می‌کند، به این منظور طراحی شده‌اند که موفقیت حرفه‌ای شما را در هر زمینه‌ای که به آن علاقه‌مندید، در دهه‌ی پر سر و صدای کنونی تضمین کنند:
۱) نگرش خودتان را روزآمد کنید. مثبت بیندیشید و با تغییرها شاخ به شاخ روبه‌رو شوید. نگرانی‌هایتان را نسبت به آینده، با کسانی که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید در میان بگذارید، اما فراموش نکنید که در آخر، خودتان باید مسوولیت همه‌چیز را بپذیرید.
۲) مشاغل رو به رشد سریع آینده را کشف کنید. این حوزه‌ها از نظر گراپو، سلامت، ربوتیک، گرافیک رایانه‌ای، فناوری اطلاعات، زیست‌فناوری، و لیزر هستند.
۳) مهارت‌های مناسب را در خودتان پرورش دهید. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های "نرم" ـ مثل کار گروهی، حل مسأله، و خلاقیت ـ و مهارت‌های "سخت" ـ مثل سواد فناوری ـ است.
۴) یاد بگیرید چه‌طور مثل شرکت‌هایی که محصولات‌شان را می‌فروشند خودتان را بفروشید.
۵) برای خودتان چرخه‌هایی بسازید. مثلاً، داوطلب شوید، یادبگیرید، آنچه در نظر دارید را ارائه کنید و در نهایت به سازمان‌ها بپیوندید.
۶) دائماً تغییر شغل بدهید.
۷) در نقش یک پیمانکار مستقل ظاهر شوید.
۸) ملی بیندیشید، فرصت‌هایتان را از لحاظ جغرافیایی محدود نکنید.
۹) جهانی شوید. بازارها در سراسر جهان در حال شکل گرفتن هستند.
۱۰) کسب و کار خودتان را شروع کنید. در نهایت، مطمئن‌ترین راهبرد برای امنیت شغلی، این است که برای کسی کار کنید که نمی‌تواند شما را اخراج کند.
منبع : باشگاه آینده پژوهان جوان


همچنین مشاهده کنید