شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ / Saturday, 16 February, 2019

مضرات زیاد نوشیدن آب

با وجود این که تا کنون بارها در مورد منافع نوشیدن مقادیر زیاد آب بحث شده است و بسیاری از پزشکان مردم را به نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب توصیه می‌کنند، اما به تازگی بحث‌هایی در نکوهش افراط در نوشیدن آب مطرح می‌شود.
به گفته پزشکان به همان اندازه که کم آب خوردن خطرناک است، زیاده روی در نوشیدن آب هم سلامتی را به خطر می‌اندازد.
در واقع حداکثر میزان مجاز نوشیدن آب برای انسان‌ها حدود ۲ لیتر است.
از سوی دیگر، در صورتی که در مدت زمانی کوتاه، مقدار بسیار زیادی آب نوشیده شود، فرد به اختلال پر آبی بدن دچار شده و در این مورد احتمال گیجی، کما و حتی مرگ وجود دارد.
به عقیده پزشکان در صورتی که فرد در هر ۲ ساعت بیش از یک بار به دستشویی برود و سابقه بیماری خاصی نداشته باشد، به این معناست که بیش از حد آب نوشیده است.
البته نمی‌توان مقدار مشخصی آب برای نوشیدن روزانه تجویز کرد و این امر به فیزیک بدنی و میل افراد بستگی دارد.
اما به طور معمول نوشیدن روزانه یک و نیم لیتر آب(۶ لیوان) توصیه می‌شود.

منبع : علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

چای مدافع بدن در مقابل عفونت

چای حاوی مواد شیمیایی است که به مبارزه با عفونت کمک می کند. پژوهشگران می گویند نوشیدن چای می تواند سیستم دفاعی بدن را برای مقابله با عفونت و حتی احتمالا سرطان تحریک کند. چای حاوی مواد خاص شیمیایی است که همچنین در برخی باکتری ها، سلول های سرطانی، انگل ها و قارچ ها یافت می شود. چون این مواد در چای وجود دارد، بدن در معرض آنها قرار می گیرد و به این ترتیب می تواند زمانی که این مواد به عنوان بخشی از یک بیماری وارد بدن شد در مقابل آنها از خود دفاع کند. فواید بالقوه چای برای سلامتی سال ها شناخته شده و عمدتا بر فعالیت های ضداکسید آن متمرکز بوده است. این مواد شیمیایی آنتی ژن های آلکایلامین نام دارند. پژوهشگران آمریکایی تاثیر آنتی ژن ها بر سلول های "گاما-دلتای تی" در سیستم دفاعی بدن، که در خط مقدم مبارزه با عفونت قرار دارند را مورد مطالعه قرار دادند. این سلول ها در معرض نوعی آنتی ژن آلکایلامین قرار داده شدند و سپس در معرض باکتری قرار گرفتند تا عفونت ایجاد شود. آن دسته از سلول هایی که در معرض آنتی ژن ها قرار گرفته بودند، با تکثیر شدید و ترشح مواد خاص شیمیایی برای مقابله با بیماری، در برابر باکتری مقاومت نشان دادند. اما سلول هایی که قبلا در معرض آنتی ژن آلکایلامین قرار نگرفته بودند واکنش چشمگیری به عفونت آزمایشی نشان ندادند.
چای در مقابل قهوه محققان دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون و دانشگاه نیوهمشایر در دورهام، سپس به مطالعه این مساله پرداختند که آیا این نتایج در کسانی که چای می نوشند نیز تکرار می شود یا نه. آنها از داوطلبان خواستند برای چهار هفته، روزانه پنج فنجان کوچک چای سیاه یا قهوه بنوشند. چای سبز یا سیاه حاوی آنتی ژن آلکایلامین است اما قهوه فاقد آن است. پس از دو هفته، سلول های گاما- دلتای تی افرادی که چای نوشیده بودند در تولید مواد شیمیایی خاص که به مبارزه با بیماری ها کمک می کند بهتر عمل کرد، درحالی که در مورد کسانی که قهوه می نوشیدند چنین نبود.
محققان می گویند این مساله نشان می دهد که نوشیدن چای علاوه بر سایر فواید شناخته شده آن برای سلامتی می تواند محرک واکنش قوی سیستم دفاعی بدن باشد. دکتر "اما نایت"، یک مامور اطلاعات علمی در موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا به بی بی سی گفت: "فواید بالقوه چای برای سلامتی سال ها ادامه داشته و عمدتا بر فعالیت های ضداکسید آن متمرکز بوده است." وی افزود: "این مطالعه نشان می دهد که نوشیدنی محبوب بریتانیا می تواند فاید ناشناخته دیگری برای سلامتی داشته باشد." به گفته وی جالب اینجاست که برخی از سرطان نیز حاوی آلکایلامین هستند که این احتمال را افزایش می دهد که نوشیدن چای به سیستم دفاعی بدن برای مبارزه با سرطان نیز کمک کند.
البته وی تاکید کرد که این ارتباط هنوز محکم نیست و نیازمند پژوهش های بیشتر است. نتیجه این تحقیقات در نشریه "اقدامات آکادمی ملی علوم" چاپ شده است.

زیر و روی "اصلاح ساختاری"
زیر و روی "اصلاح ساختاری" - احتمال بعدی این است که شاید هدف این است که نظام ریاست جمهوری کنار برود و مجددا جایگاه نخست وزیری احیا شود. در این حالت نخست وزیر هم به طبع توسط مجلس انتخاب می‌شود و شک نکنید حتی اگر الان با توجه به ترکیب مجلس دهم قرار بود نخست وزیر انتخاب شود، فردی مانند سعید جلیلی انتخاب می‌شد.
بازهم کپی بدون اجازه از یک برنامه آمریکایی / آیا مورد تمسخر دنیا قرار نمیگیریم ! - همزمان با رونمایی از پوستر و تیزر جدیدترین برنامه احسان علیخانی، روز و ساعت پخش اولین قسمت از «عصرجدید» اعلام شد.
کلیپ عجیب شهرداری بندرعباس از رفع مناطق آبگیر !
کلیپ عجیب شهرداری بندرعباس از رفع مناطق آبگیر ! - تیم رسانه ای شهرداری بندرعباس کلیپی عجیب و غریب از رفع مناطق سیلاب زده این شهر با حضور شخص شهردار منتشر کرده است...!
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو - چند سالی است از جمله روزهای اخیر که با نزدیک شدن به مقاطعی از جمله دهه‌ی فجر، شبکه‌های تلویزیونی فارسی خارج کشور مانند بی‌بی‌سی و من‌وتو مستندهایی از زمان انقلاب پخش می‌کنند که جزو آرشیو صداوسیما بوده است ولی تا امروز مشخص نشده است که چطور و توسط چه کسانی به دست آنها رسیده است؟
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه دوشنبه در برج میلاد برگزار شد.
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد - دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است.
ویدئو / روش خرید قانونی کوه در لواسان !
ویدئو / روش خرید قانونی کوه در لواسان ! - ارتفاعات تهران از جمله لواسانات یکی از این مناطق است که به گفته امام جمعه این شهر به شکل جدی و گسترده‌ای با این مشکل دست به گریبان است و ظاهراً کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری محلی برای دور زدن قانون از سوی برخی افراد شده است.
ازدواج الهام حمیدی + تصاویر
ازدواج الهام حمیدی + تصاویر - الهام حمیدی بازیگر پرکار این روز‌های سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش خبر ازدواجش را به صورت رسمی اعلام کرد اما هویت همسرش را فاش نکرد.
توهین بعیدی‌نژاد به شعور ملت ایران
توهین بعیدی‌نژاد به شعور ملت ایران - حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس توییتی را منتشر ساخت که با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد. وی مدعی شده که در فهرست کشورهایی که در حفظ ارزش پول ملی در برابر دلار با بیشترین مشکلات مواجه شدند ایران با وجود فشارها و تحریم اقتصادی، عملکرد بهتری از کشورهایی چون ترکیه، برزیل، روسیه، آفریقای جنوبی و سوئد داشته است.
عکس/ کشف حجاب در تهران!
عکس/ کشف حجاب در تهران! - حجت الاسلام حمید رسایی عکسی در کنار یک زن بی حجاب از حضور در برنامه‌ای با عنوان «اعلام همبستگی با ملت ونزوئلا» در تهران منتشر کرده است.
ببینید یک مجری چقدر میتواند مزخرف بگوید !
ببینید یک مجری چقدر میتواند مزخرف بگوید ! - ژاپنی صحبت کردن جواد خیابانی