چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ / Wednesday, 21 November, 2018

بزرگی شکم و درمان آن


بزرگی شکم و درمان آن
چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم ‌ترین و در عین حال هشدار دهنده ‌ترین نوع چربی هاست.
افزایش دور کمر آقایان بیش از ۱۰۲ سانتی‌متر و در خانم ها بیشتر از ۸۹ سانتی‌متر منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک) و به هرحال از لحاظ زیبایی هم یکی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.
● پس برای رهایی از آن لطفاً به نکات زیر توجه بفرمایید:
۱) چربی شکم، چربی ذخیره‌ای بدن است، بنابراین مقاوم ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش می باشد. برای درک بهتر این موضوع به این مثال دقت فرمایید:
اگر شخصی مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگی او دیده باشید، می بینید که تمام چربی های بدن او از بین رفته است، ولی چربی شکم او همچنان وجود دارد.
پس باید خیلی پشتکار داشته باشید و با تلاش زیاد منتظر نتیجه بمانید.
۲) تنها راه درمان چربی شکم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. فقط و فقط با این دو روش است که چربی ازبین می‌رود، پس روش های دیگر فقط به این دو کمک می‌کنند.
۳) ماساژ موضعی چربی های شکم، اگر همراه با رژیم و تحرک اصولی باشد، منجر به کاهش بیشتر چربی در این منطقه می‌شود.
۴) به غیر از چربی شکمی، یکی از بزرگ ترین مشکلات این منطقه که منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شکم است که منجر به جلو آمدگی شدید شکم، حتی با کوچک ترین نفخ گوارشی می‌شود. علت شل شدن عضلات این است که فعالیت های روزمره هیچ کدام عضلات شکم را در گیر نمی کنند، به خصوص در خانم ها معمولا عضلات شل تر هستند و در جریان حاملگی و زایمان این عضلات دچار کشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا کاهش می یابد.
پس اگر به دنبال خوش فرم شدن شکم هستید، حتماً با ورزش هایی که بر روی عضلات شکم تمرکز دارند، عضلات شکم را تقویت کنید، ولی باید بدانید ورزش مخصوص شکم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش هوازی(مثلا پیاده روی) ممکن است روی چربی شکم اثری نداشته باشد.
اگر همراه با رژیم غذایی و ورزش هوازی عضلات شکم را تقویت نکنید، ممکن است اصلا از ظاهر شکم رضایت نداشته باشید، چون به هر حال عضله ی شل و بدون قوام، به سمت جلو می آید یا پایین می افتد و ظاهر شکم را زشت می نماید.
در نهایت باز هم تاکید می کنم که حوصله داشته باشید، منتظر نتیجه سریع نباشید، پشتکار داشته باشید و عجله نکنید.

منبع : علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب مرتبط

وزن مناسب شما

وزن مناسب شما
شاخص توده بدنی (BMI ) فرمول نه چندان جدیدی است كه وزن مناسب افراد بالای ۱۶ سال را نشان می‌دهد . طبق این فرمول وزن به كیلو گرم تقسیم بر – قد به متربه توان تو BMI اگر نسبت BMI شما بین ۲۰ تا ۲۵ باشد مناسب است . اگر ۱۹ باشد كم‌وزن و اگر بین ۲۵ تا ۳۰ باشد اضافه وزن دارید و چنانچه بیش از ۳۰ باشد ، بسیار چاق می‌باشید .
شاید این سؤال برایتان پیش بیاید كه چرا دراین روش از نسبت وزنی استفاده می‌شود و یك وزن خاص تعیین نمی‌گردد ؟ پاسخ این سؤال این است كه از نظر متخصصان افراد با یكدیگر متفاوت هستند و هر یك شرایط بدنی خاص خود را دارد . یك نفر ممكن است اندام ورزشكاری داشته باشد و فرد دیگر جثه‌ای ریز و ظریف داشته باشد . اما اگر سن شما زیر ۱۶ سال باشد چطور ؟
علت اینكه هیچ نسبت وزن خاصی برای این سنین وجود ندارد ،‌این است كه دراین زمان بدن مرتب درحال رشد است و رژیم غذایی ممكن است به سلامتی شما آسیب برساند یا برایتان دشوار باشد اما اگر نگران این موضوع هستید با متخصص تغذیه مشورت كنید .
● چنانچه كم‌وزن هستید
اكثر افراد به چاقی فكر می‌كنند . اگر شمادچار كم‌وزنی هستید (یعنی BMI ۱۹ یا كمتر دارید ) مشكلی نیست . البته افرادی كه كم‌وزن هستند نیز دچار سختی می‌باشند به ویژه اگر كسی آنها را همراهی نكند . شما می‌توانید با خیال راحت روزی ۱۰ وعده غذا بخورید و چاق نشوید .
البته برای افرادی كه كاهش وزن زیادی دارند علاوه بر فشار روحی مشكلات جسمانی هم ایجاد می‌شود ، زیرا كم‌وزن بودن به این معناست كه مواد غذایی به اندازه كافی مصرف نمی‌كنید و همین مسأله سلامتی شما را نیز تهدید می‌كند . در ضمن ممكن است دچار كمبود چربی باشید و از آن جایی كه چربی بدن شما را گرم نگاه می‌دارد و ذخیره انرژی محسوب می‌شود ، ممكن است با كمبود آن دچار عوارض جانبی دیگری بشوید و احتمال ابتلا به پوكی استخوان و كم‌خونی نیز به همراه خشكی پوست ، ریزش مو ، احساس خستگی ، ضعف در سیستم ایمنی بدن در شما افزایش یابد .اقدام كنید .
•بیش از حد ، خوراكی‌های كم‌ارزش را مصرف نكنید از راه‌های سالم نیز می‌توان وزن خود را افزایش داد .
•تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهید . فقط ۳ وعده غذا در روز نخورید و علاوه بر صبحانه ، ناهار و شام یك میان وعده بین صبح و ظهر و یك میان وعده هم عصر بخورید .
•اطلاعات خود را در باره غذاها افزایش دهید ، اطلاعات بیشتری در مورد تغذیه كسب كنید ، برای مثال به جای اینكه به عنوان میان وعده از شكلات استفاده كنید می‌توانید یك مشت بادام و كشمش میل كنید .
• از تغییرات جزیی استفاده كنید . شما می‌توانید با انتخاب مواد غذایی سالم به اضافه وزن خود كمك كنید ، از شیرپرچرب به جای كم‌چرب از كره یا مارگارین در غذا استفاده كرده و به جای نوشابه‌‌های رژیم از آب میوه استفاده كنید .
•از میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید . اینگونه مواد علاوه بر دارا بودن مواد مغذی آنقدرها كه فكر می‌كنید نیز كم‌كالری نیستند ،‌انگور ، موز ، میوه‌های خشك ، سیب‌زمینی و آوو كادو بسیار مناسب هستند .
سعی كنید حداقل روزی پنج وعده از آنها مصرف كنید . كمك بگیرید . چنانچه وزن شما ناراحتتان می‌كند با پزشك یا متخصص تغذیه مشورت كنید .

وبگردی
تهدید امنیتی جدید به نام پرایدساز
تهدید امنیتی جدید به نام پرایدساز - هشدار می‌دهم اگر تا دو هفته آینده با افزایش قیمت خودرو موافقت نشود تولید خودرو در جاده مخصوص کرج را متوقف می‌کنیم و سیل بیکاران روانه جامعه خواهند شد!
(+18) اولین تصاویر از لحظه تکه تکه کردن جسد جمال خاشقجی
(+18) اولین تصاویر از لحظه تکه تکه کردن جسد جمال خاشقجی - با اینکه عوامل اطلاعاتی عربستان، پیش از آغاز عملیات بازداشت و قتل خاشقجی، دوربین‌های امنیتی را از کار انداختند، اما روز گذشته تصاویر زیر در شبکه‌های اجتماعی و همچنین برخی سایت‌های عربی مخالف رژیم سعودی منتشر شده است. هنوز مشخص نیست که این تصاویر، واقعاً مربوط به این جنایت است، یا اینکه آن را شبیه‌سازی و صحنه‌سازی کرده‌اند. و همینطور هیچ مرجع رسمی این تصاویر را تایید نکرده است.
فیلم/تغییر محسوس و عجیب ورزشگاه آزادی نسبت به بازی فینال آسیا!
فیلم/تغییر محسوس و عجیب ورزشگاه آزادی نسبت به بازی فینال آسیا! - پس از دیدار پرسپولیس و کاشیما، در اولین بازی برگزار شده در ورزشگاه آزادی تغییرات محسوس و عجیبی نسبت به دیدار فینال آسیا دیده می‌شود.
آتش فشان خاموش / خودروهای گران و بی‌کیفیتی که تحویل نخواهند شد
آتش فشان خاموش / خودروهای گران و بی‌کیفیتی که تحویل نخواهند شد - چرا خودرو سازان با وجود مشکلات عرضه بازهم پیش فروش می کنند؟
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران - سه نفر کنار هم حوالی میدان مادر ایستاده‌اند. زنی قد بلند که موهایش زمینه نسکافه‌ای دارد به هر ماشینی که بلندتر بوق می‌زند نزدیک می‌شود و قیمت را آرام و به سرعت بیان می‌کند. او می‌گوید: «... صد هزار تومان، تو ماشین ۷۰ هزار تومان، گروپ ۳۰۰ هزار تومان و جا هم داریم»، جملات کوتاه و بی‌تفاوت بیان می‌شود. جلوتر دختر کم سن و سالی که شاید ۱۶ سال هم نداشته باشد، ایستاده و از سرما نوک بینی‌اش قرمز شده است، با…
اشراف متواضع!
اشراف متواضع! - افرادی هستند که در دروس زندگی میکنند اما ماشین زیر پایشان پراید است. افرادی که چند ده میلیون از جوجه‌مایه‌دارهای پدرریشو میگیرند که خوب تربیتشان کنند برای مدیر شدن در جمهوری اسلامی و بعد چند هفته در سال هم آنها را می‌برند اردوی جهادی تا از نزدیک ببینند فردا که به لطف جیب پدر در کنکور ترکاندند و مدرک معتبر گرفتند و مدیر شدند قرار است به چه بدبختهای مستضعفی که بخاطر پول نداشتن در آموزش و پرورش رایگان…
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»!
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»! - روز پنجشنبه تصویری در فضای مجازی منتشر شد که قابل تامل بود. زهرا تخشید نوه آیت‌ا... یزدی است که با انتشار تصویری که از دانشگاهش در نیویورک منتشر کرده بود، نوشت: «عکسی که دیروز عصر از دانشگاهم گرفتم با چراغ‌های همیشه روشنش».
روایت تجاوز عجیب به بازیگر لبنانی سریال «حوالی پاییز»
روایت تجاوز عجیب به بازیگر لبنانی سریال «حوالی پاییز» - ماجرای تجاوز به آن ماری سلامه، بازیگر زن عرب سریال تلویزیونی صدا و سیمای ایران.
عکس | همسر جدید نماینده سابق اردبیل در آمریکا
عکس | همسر جدید نماینده سابق اردبیل در آمریکا - «نورالدین پیرموذن» نماینده سابق اردبیل در مجلس شورای اسلامی که سالهاست در آمریکا زندگی می‌کند چند عکس از خود و همسر جدیدش را در اینستاگرام منتشر کرده است.