جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

نکته‌هائی برای تزیین منزل به سبک مدرن


نکته‌هائی برای تزیین منزل به سبک مدرن
ما به همان شیوه ای زندگی می کنیم که فکر می کنیم. بعضی از ما سبک تفکر و سلیقه مان را بر دکوراسیون منزل خود نیز اعمال می کنیم. مدرنیسم سبکی است که بیشتر به شیوه تفکر ارتباط دارد تا منزل آرایی. اما سبکی نیز به نام مدرنیسم در طراحی منزل به وجودآمده که طراحی ساده را توصیه می کند. هر وسیله دقیقاً بنا به کاربرد مخصوص خود در خانه قرار داده می شود و وسایل زائد دراین سبک جایی ندارند.
● دیوارها
دیوارها را یا به همان شکل بتون باقی بگذارید یاآن را رنگ سفید بزنید. همچنین تا حدامکان باید گچ‌کاری‌ها را محو کرد. به همین منظور باید رنگ گچبری دیوار را به رنگ سفید درآوریم تا مشخص نباشند.از کاغذدیواری نباید در سبک مدرن استفاده شود، برای تنوع می توانید به یکی از دیوارها آینه نصب کنید، اما برای جدا کردن دو محیط مثلاً اتاق پذیرایی ازاتاق نشیمن، می توان با استفاده از یک دیوار شیشه ای کدر این کار را انجام داد.
برای قرنیزها نیز بایدکاری مشابه با گچبری انجام داد، یعنی آن را به رنگ سفید دیوار درآورد.
● پنجره ها
برای داخل شدن حداکثر نور به داخل خانه، پنجره ها حتی الامکان باید ساده باشند و پرده ای که به آن نصب می شود، از جنس کتان ابریشمی یا حتی از کرکره های بسیار ظریف سفیدرنگ باشد. در سبک مدرن، نور نقش مهمی ایفا می کند، به همین منظور با سفیدکردن دیوارها و پرده ها خانه روشن تر به نظر می رسد.
● کف
کف خانه حتی الامکان باید یکپارچه و بدون درز باشد. می توانید یا فرش بزرگ پهن کنید که کف را بپوشاند یا اینکه کف را سنگ کنید و یک قالیچه ساده روی آن پهن کنید.
● اسباب خانه
در سبک مدرن مبلها باید از جنس چرم و چوب باشند و نباید از مبلهای بزرگ راحتی در خانه استفاده کرد. نوع وسایل نشیمن در سبک مدرن مشابه مبلها و صندلی های دفاتر کار یا اتاقهای انتظار است.
از میز قهوه خوری با جنس شیشه یا کروم هم می توان دراین سبک استفاده کرد. کابینتها وکتابخانه ها نیز باید باارتفاع کم در خانه قرار داده شوند.
همچنین شومینه که قسمت مرکزی خانه راتشکیل می دهد، می تواند از جنس ام.دی.اف به رنگ سفیدیا از جنس چوب باشد. برای تزیین شومینه ساده می توان از آجر یا کاشی‌های سفید ظریف استفاده کرد.
تعداد گیاهانی که در خانه قرار داده می شوند، نباید از یک یا دو عدد بیشتر شود. بلکه بایداز گیاهان باطراوت استفاده شود.
در این سبک مدرن، وسایل تزئینی نیز بسیار کم در خانه به کار می روند و می توانند شامل نقاشی‌های مدرن یا مجموعه های ظریف باشند.
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید