جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

بوکس به خاطر قهرمانی برادر


بوکس به خاطر قهرمانی برادر
با اینکه به فوتبال و والیبال و … هم نوکی زده بود و در تیم مدرسه همه آنها را امتحان می کرد اما این رشته ها گمشده او نبودند و هیچ کدام او را راضی نکردند. آخرین فرزند خانواده مظاهری ترجیح داد دستکش های بوکس را به دست کند و مبارزه روی رینگ را انتخاب کند. مثل برادرش. پسر کرمانشاهی ۱۵ ساله بود که تمرین بوکس را زیرنظر پرویز غلامی شروع کرد. از جمع خانواده ۶ نفره مظاهری علی و برادرش تنها ورزشکاران محسوب می شدند. البته شاید قهرمانی برادرش روی رینگ یکی از دلایل علاقه او به بوکس شد. اولین بار علی سال ۸۲ برای حضور در تیم ملی انتخاب شد. وقتی برایف مربی قزاقستان مسابقه انتخابی تیم ملی او را دید. همان سال همراه تیم ملی در مسابقه های قهرمانی آسیا به فیلیپین رفت و اولین مدال آسیا را گرفت، مدال برنز. مدال طلای قهرمانی آسیا، طلای بازیهای آسیایی دوحه، طلای انتخابی المپیک پکن در تایلند، طلای مسابقه بین المللی پاکستان، طلای جام استقلال تاجیکستان، نقره دهه فجر و … در کلکسیون افتخارات او قرار دارد.
● نگاه ویژه
▪ قد و دستان بلند
▪ برگ برنده مظاهری
● جاسم دلاوری
بوکس ایران با اینکه حضور در المپیک را تجربه کرده اما تا به حال هیچ مقامی به دست نیاورده به جز صعود بابک مقیمی به مرحله یک چهارم نهایی. ما می توانیم امیدوار باشیم که یکی از سه نماینده کشورمان حداقل برای اولین بار در المپیک مدال بگیرند. این مساله هم برای خودشان و هم برای بقیه و هم پیشرفت بوکس خیلی خوب است.
علی مظاهری بوکسور وزن ۹۱ کیلوگرم ایران که قهرمانی آسیا را یدک می کشد و تجربه بازی با قهرمانان بوکس را هم دارد شرایطش از نظر روحی و بدنی بهتر است. با این وضعیت شاید بتواند مدال آور بوکس ایران در المپیک باشد. او با قد بلندی که دارد جزو بوکسورهایی است که بزن در رو خوبی است. دستان بلند او در ضد حمله ها کارایی اش را بالاتر می برد چرا که حریفانش کوتاه قدترند و او به خاطر قد بلندش در مبارزه با آنها تسلط دارد اما علی مظاهری باید بداند که برای برد مقابل حریفان و اینکه بتواند امتیاز بگیرد باید فاصله اش را با حریفانش حفظ کند. او به جای مبارزه در فاصله نزدیک باید از دور تکنیک هایش را اجرا کند. آن وقت راحت برنده است.
باید امیدوار باشیم که او قرعه خوبی بیاورد و در همان مسابقه اول با حریفان قدرش روبه رو نشود، آن وقت امیدواری ها زیاد می شود.
● کسب سهمیه
▪ مظاهری در بانکوک المپیکی شد
علی مظاهری بوکسور وزن ۹۱ کیلوگرم ایران می خواست در اولین مسابقه انتخابی المپیک با گرفتن سهمیه کار را تمام کند. آن هم با مدالی که در امریکا و اولین حضورش در مسابقه های جهانی می گیرد اما نشد. او همان شب اول با امتیاز ۹- ۲۰به بوکسور مونته نگرویی باخت تا همه امیدش برای المپیکی شدن در شیکاگو رنگ ببازد.
به گفته خودش با اینکه می توانست اولین حریفش را ببرد اما فقط او را دست کم گرفت تا مجبور شود در تایلند بار دیگر شانس خودش را امتحان کند. بانکوک و مسابقه جام پادشاهی تایلند برایش آمد داشت. مظاهری باید نفر اول می شد تا پکن به او لبخند می زد. او همه توانش را بکار گرفت و موفق شد. بوکسور کرمانشاهی شب اول ۷ - ۲۴ حریف قزاق را برد تا در شب دوم مقابل بوکسور ازبک قرار بگیرد. این بوکسور هم از پس او برنیامد و ۱۵ - ۶ مقابل مظاهری به زانو درآمده بوکسور اردنی آخرین سد مقابل مظاهری بود. که او هم با نتیجه ۲۴ - ۸ باخت و مظاهری هم طلا گرفت و هم سهمیه. علی مظاهری با سهمیه ای که در بانکوک گرفت بعد از مرتضی سپه وند دومین بوکسور المپیکی ایران شد.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید