شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۱۱ ژوئیه ۲۰۰۵ ـ انفجارهای هفتم ژوئیه لندن و دوربین های سلفونی


۱۱ ژوئیه ۲۰۰۵ ـ انفجارهای هفتم ژوئیه لندن و دوربین های سلفونی
سریعترین عکسهای چهار بمب گذاری هفتم ژوئیه ۲۰۰۵ لندن که چند دقیقه پس از وقوع، از شبکه های تلویزیونی پخش، بر ادیشن اینترنتی روزنامه ها اضافه شد و در وبلاگهای خبری قرار گرفت توسط افرادی گرفته شده بود که در صحنه حضور داشتند و با سلفون خود عکسها را گرفته و به مراکز خبری ارسال داشته و دستمزد کلان گرفته بودند. در این بمب گذاری ها که همزمان با تشکیل نشست سران «گروه ـ۷» به علاوه روسیه، چین، هند، برزیل، مکزیک و جمهوری آفریقای جنوبی در اسکاتلند صورت گرفته بود و گفته شده است که کار القاعده بود بیش از ۵۰ تن کشته و ۷۰۰ نفر مجروح شدند. سه انفجار از این چهار انفجار در «سب وی» لندن و انفجار چهارم در یک اتوبوس دو طبقه روی داد و در اروپا و آمریکا ایجاد ترس و نگرانی کرد.
روزنامه ها در زمینه نخستین عکسهای این انفجارها نوشته اند: دیروز وبلاگها رقیب روزنامه های چاپی شدند و امروز دارندگان سلفونها و ابزار های برداشتن فیلم و عکس فوری و انتقال الکترونیک آنها به رسانه ها، و با این عمل رقیب خبرنگاران عکاس شده اند و به این ترتیب به زودی همه مردم همکار رسانه ها خواهند شد.
عکس بالا که توسط سلفون یک رهگذر از صحنه انفجار اتوبوس دو طبقه گرفته شده است در همه روزنامه ها چاپ و از شبکه تلویزیونی پخش شد. به همین گونه عکس زیر که خروج مسافران را از ایستگاه کینگ کراس لندن، لحظاتی پس انفجار و در میان دود ناشی از آن نشان می دهد:
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید