شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

محسن بیرانوند


محسن بیرانوند
● دوستی با وزنه از ۱۰ سالگی
محسن بیرانوند در ۱۵ شهریور ۱۳۶۰ در شهر بادگیرها به دنیا آمد. او از همان کودکی به دلیل فعالیت پدرش در رشته وزنه برداری علاقه زیادی به این ورزش پیدا کرد تا جایی که همین علاقه او در سن ۱۰ سالگی به باشگاه کشت و صنعت کارون در استان خوزستان کشید.
علاقه و پشت کار در کنار حمایت های پدر باعث شد تا محسن پله های ترقی را به مرور طی کند. تا بالاخره پوشیدن لباس مقدس تیم ملی مفتخر شد.
بیرانوند در سال ۲۰۰۳ با کسب عنوان اول پیکارهای قهرمانی آسیا در چین نشان داد که یک وزنه بردار شش دانگ است و در ورزش کشور می تواند بر روی موفقیت های او حساب کرد.
در همان سال عنوان نایب قهرمانی دانشجویان جهان (ایتالیا) نیز به کلکسیون افتخارات او افزوده شد و در سال ۲۰۰۴ نیز برتر رقابت های قهرمانی آسیا (قزاقستان) بر سینه او نقش بست.
بیرانوند در سال ۲۰۰۵ میلادی در جریان پیکارهای بزرگسالان آسیا که به میزبانی امارات برگزار شد نقره آسیا را به دست آورد، تا طعم تمام عناوین قاره کهن را چشیده باشد.
● تجربه در آتن درخشش در پکن
محسن بیرانوند یکی از نفرات اعزامی به المپیک پکن است که تجربه حضور در آتن را نیز یدک می کشد. گرچه ناپختگی و عدم آمادگی باعث شد در دوره قبلی المپیک این جوان شایسته وزنه برداری کشورمان به اهدافی که داشت نرسد اما باید قبول کنیم که امروز محسن با دیروزش تفاوت های بسیاری دارد.
امروز ۴ سال با تجربه ترشده، به برکت حضور در میادین مختلف و پشت سر گذاشتن تمرینات آماده سازی منظم زیر نظر کادر فنی از لحاظ امادگی اوضاعی به مراتب بهتر از آتن دارد. بیرانوند از ۱۰ سالگی با وزنه آشنا است و حالا زمان آن رسیده که دستمزد این همه سال حضور در این رشته را بگیرد. شاید این آخرین باری باشد که حضور در المپیک نصیب اش می شود و از همین رو است که باید حسابی حواسش را جمع کند و از داشته هایش به بهترین نحو استفاده کند. تمام این عوامل باعث شد که کادر فنی تیم ملی به او اعتماد کند تا به عنوان نماینده کشورمان به روی تخته المپیک رهسپار شود. قطعا با کمی تلاش و استفاده از تجربه گرانی که در اوج جوانی در آتن به آن رسید. محسن می تواند یکی از مدال آوران کاروان اعزامی باشد و وزنه برداری را مثل همیشه بر سر زبان بیاندازد.
● تلاش شبانه روزی
ایران ورزشی - پس از کسب ۳ سهمیه المپیک در رشته وزنه برداری مربیان تیم ملی طی برنامه ای از میان ۱۲ ورزشکار پنج نفر را گلچین کردند تا بهترین ها شانس حضور در پکن را داشته باشند.
درست در اواخر اردوی آماده سازی اردبیل بود که در کنار حسین رضازاده که پیش تر مشخص بود به دلیل تجربه و پیشینه درخشان یکی از مسافران المپیک خواهد بود نام اصغر ابراهیمی و محسن بیرانوند را دیدیم.
بیرانوند گرچه در وزن ۱۰۵ کیلوگرم هیچ رقیبی را در کنار خود نمی دید اما با تلاش و کوشش توانست از لحاظ رکوردی در حد و اندازه دلخواه مربیان قرار بگیرد و این فرصت را پیدا کند تا رفتن به روی تخته های المپیک را مجددا تجربه کند.
گرچه در این انتخاب نمی توان از کنار تجربه حضور او در المپیک آتن به سادگی گذشت.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید