پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

وحدت اسلا‌می ومبارزه با بهائیان از دیدگاه امام خمینی(ره)


وحدت اسلا‌می ومبارزه با بهائیان از دیدگاه امام خمینی(ره)
الف) اقدامات بهائیان برای براندازی نوع ایدئولوژی اسلامی
۱) رابطه داشتن بین خود و قیام برای رسیدن به مطامع خود:
امام در اولین پیام تاریخی خود به ملت ایران فرمودند: خوب است دینداری را دستکم از بهائیان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه [تلفظ قدیم کلمه ده] زندگی کند ،‌از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او بشود برای او بشود برای او قیام می‌کنند شما که به حق مشروع حق قیام نکردید خیره سران بی‌دین از جای خود برخاستند و در هر گوشه زمزمه بی‌دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه زده‌ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت‌تر شود.
« و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسول ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» (۱۰۰،نساء)
۱۱ شهر جمادی الاول ۱۳۶۳[۱۳۲۳/۲/۱۵] سید روح‌الله خمینی (۴۵)
۲) احیای سنت‌ها و رسوم غیر اسلامی مثلا جشن گرفتن در سالروز کشف حجاب
امام در دیدار روسای شهربانی و ساواک قم ( آیات پرتو و بدیعی) مطالبی را مبنی بر اجتناب از تحریک افکار واحساسات مردم فرمودند و در ادامه نیز خاطر نشان کردند که روحانیون پشتیبان اصلاحات‌اند. بعد در توضیح برنامه‌های نمایشی رژیم در ۱۷ دی( یعنی سالروز کشف حجاب رضاخانی در سال۱۳۱۴ هـ.ش) گفتند: خوب است آقایان برادارات مرکزی خود گزارش دهند که مراسم روز ۱۷ دی را بیش از آنچه هست جلوه ندهند و مردمی را که اعصابشان تحریک شده به وسیله دستگاه تلویزیون بهائی‌ها تهیج نمایند. دستگاه بهائیت وکارخانه پپسی کولا.
دستگاه جاسوسی یهود فلسطین[ رژیم صهیونیستی ] است . البته امام خمینی به آن دو گفته بودند که : تلویزیونی که متعلق به یک اقلیت منفور[ یعنی بهائیان] است قصد دارد در ۱۷ دی نمایش زنان سابق و امروزی را بدهد و در این صورت مردم تظاهرات می‌کنند و...(۴۶) لازم به ذکر است تلویزیون در آن زمان توسط ثابت پاسال (یهودی بهائی شده) اداره می‌شد.
۳) الف) حمله به معارف اسلامی و ابزار قرار دادن شعار تساوی حقوق زن و مرد
محافل لامذهب بهائی‌های یهودی الاصل ایران و آمریکا اراده دارند در خواست تساوی حقوق زن و مرد را آلت تجاوز به حریم رسمی این مملکت قرار دهند و دین اسلام را که موجب بقای استقلال ظاهری این ملک و ملت است تضعیف کنند.(۴۷)
ب) حذف شرط اسلام و ذکوریت از شرایط قضات و نمایندگان:
امام در نامه‌ای به علمای یزد درابتدا به اعمال رژیم گذشته نظری داشتند که مثلا قرآن را درردیف کتب ضاله قرار می‌داد [ و قرآن سوزی می‌کرد] و اکنون می‌خواهد با اعلام تساوی حقوق چندین حکم ضروری اسلام را محو کند و اخیرا وزیر دادگستری در طرح خود شرط اسلام و ذکوریت را از شرایط قضات لغو کرده.(۴۸) لازم به ذکر است این طرح و نیز طرح تبدیل سوگند به قرآن کریم در مراسم تحلیف نظامیان به سوگند به کتاب آسمانی به جهت هموار نمودن راه نفوذ بهائیان در ارتش ، قوه قضائیه ،‌شهادت دادن،‌ادارات و ... می‌باشد.(۴۹)
۴) قانونی کردن و به تصویب رساندن احکام بهائیان از جمله نظامی کردن زن:
امام با سخنرانی تاریخی و کوبنده شان در عصر عاشورا در قم ابتدا با مقایسه دشمنان امام حسین (علیه‌السلام) با رژیم شاه فرمودند: چون با اصل سروکار داشتند غیر از امام حسین هم آن همه جنایت انجام دادند. [ درمورد کودکان و قافله امام حسین و یاران امام حسین و ماجراهای اشک آور کربلا] نمی‌خواستند شجره طیبه باشد. همین فکر در ایران هم وجود داشت. سید شانزده ،‌هفده ساله به شاه چه کرده بود؟ [ منظور سید یونس رودباری از شهدای ماجرای خونین فیضیه است] و با تفسیر اینکه رژیم با اصل اسلام مخالف است در ادامه به شاه اخطار کردند و شاه را تحت تاثیر بهائی‌ها دانستند.
هنگامی که عبدالبها نظرش مبنی بر تساوی حقوق زن و مرد بود ( ۵۰) شاه هم نفهمیده از او تبعیت می‌کند و حرف او را می‌زند. حضرت امام در توضیح علت این کار گفتند: آقا! این را به تو تزریق کردند که بگویید بهائی هستی که من بگویم کافر است ؛ بیرونت کنند...نکن این جور! تعلیم اجباری عمومی،‌نظامی کردن زن ،‌رای عبدالبها است ...

میثم آقا دادی
منبع : روزنامه رسالت


همچنین مشاهده کنید