پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

چگونه با دیگران گفتگو کنیم


چگونه با دیگران گفتگو کنیم
در هر گفت‌وگو طرف مقابل شما نه فرشته است و نه ماشین، بنابراین با او حرف بزنید و فکر نکنید او تمام قصد و نیات درونی شما را کاملا می‌داند . با حرف زدن سطح اختلاف اطلاعات را کاهش دهید.
نویسنده‌ی وبلاگ مدیریت فردا به نشانی http://tofan۱۷۱.persianblog.com به ارایه‌ی نکاتی برای گفت‌وگو پرداخته و نوشته است: به حرف‌های او خوب گوش دهید. هم خوب حرف بزنید، تجزیه و تحلیل کنید بعد کلمات و جملات مناسب به کار ببرید و هم خوب گوش بدهید، اما بهتر است اول خوب گوش دهید بعد حرف بزنید. تا روی بالاترین پلکان اطلاعات اظهار نظر کنید.
در این نوشته می‌خوانید: در هر گفت‌وگو یک یا چند مجهول وجود دارد و یک یا چند معلوم، سعی کنید مجهولات را خوب بشناسید و معلوم‌ها را با همدیگر مقایسه و تطبیق دهید. در ارایه‌ی کلام عجله نکنید که از گفته‌ی خود اظهار پشیمانی کنید. حرفی نزنید که باب مذاکره و گفت‌وگو‌های بعدی بسته شود. گفت‌وگو را به بن‌بست نکشید.
در ادامه عنوان شده است: اگر دلایلی در اثبات حرف خود دارید همه را رو نکنید . قوی‌ترین دلیل خود را اول مطرح کنید و دلایل ضعیف تر را بعدا. اگر دلایل ضعیف را اول رو کنید او در مقام دفاع به دلیل شما حمله کرده و روحیه ادامه‌ی گفتگو و مذاکره شما را خورد می‌کند.
در پایان توصیه شده است: هیچگاه نظر طرف مقابل را مطلق رد نکنید.از او بپرسید چرا؟ این جمله معجزه می‌کند: لطفا توضیح بیشتری بدهید
منبع : iran۴me


همچنین مشاهده کنید