پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

گالیله اروپایی در مدار


گالیله اروپایی در مدار
اروپا قصد دارد دومین ماهواره پیشاهنگ خود را برای توسعه سیستم ناوبری ماهواره ای این قاره، راهی مدار زمین كند.به گزارش خبرگزاری بی بی سی، در پی موفقیت های به دست آمده از پرتاب نخستین ماهواره تقویت كننده سیستم ناوبری ماهواره ای اروپا، ماهواره گالیله در پاییز امسال برای توسعه این برنامه راهی مدار سیاره زمین خواهد شد.
بر پایه این گزارش، مدیران این مأموریت فضایی اطمینان خود را از امنیت فركانس های اختصاص یافته به نخستین ماهواره این برنامه موسوم به «Giove-A» اعلام و تأكید كرده اند كه دیتا و اطلاعات به دست آمده از ماهواره نخست، برای كسب چنین اطمینانی، كافی و مناسب بوده است.
این گزارش می افزاید اطمینان مدیران این برنامه از امنیت فركانس ها به مفهوم آن است كه اكنون ضرورتی برای پرواز ماهواره «Giove-B» وجود ندارد. بر اساس برنامه های در نظر گرفته شده برای توسعه سیستم ناوبری فضایی اروپا، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۰ میلادی در حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو معادل ۴ میلیارد دلار در این زمینه هزینه شود. این پروژه در نهایت، ۳۰ ماهواره مختلف را برای رسیدن به اهداف تعریف شده در زمینه ناوبری و جهت یابی دقیق و نیزگردآوری دیتا و اطلاعات زمانی از سراسر جهان، راهی مدار زمین خواهد كرد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید