جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

میرزاقاسمی؛ چند بادمجان ، سه حبه سیر و...


میرزاقاسمی؛ چند بادمجان ، سه حبه سیر و...
محال است غذایی به نام میرزاقاسمی شما را به یاد شمال و به ویژه گیلان نیندازد. حال چنان چه در خانه چند عدد بادمجان و چند حبه سیر و چند تایی هم تخم مرغ دارید، برای ناهار و یا شام امشب میرزاقاسمی بپزید و بد نیست کمی هم درباره وجه تسمیه این غذا پرس وجو کنید. گرچه برای درست کردن این غذا هر کسی روش خاص خودش را دارد و سرآشپز این صفحه مواد لازم را برای چهار نفر بدین شرح آورده است:
● مواد لازم
▪ بادمجان سه عدد (تازه و بدون دانه)،
▪ گوجه فرنگی پنج عدد متوسط (می توانید استفاده نکنید!)
▪ سیر چهار حبه،
▪ تخم مرغ چهار عدد ،
▪ روغن زیتون دو قاشق غذاخوری،
▪ نمک و فلفل و زردچوبه و دیگر ادویه جات دلخواه به مقدار لازم.
● طرز تهیه:
بادمجان ها را با پوست روی اجاق کباب کنید و چنان چه آنها را در فر می گذارید قسمت بالای فر را روشن کنید به طوری که بادمجان ها خوب بپزند و فراموش نکنید آنها را زیر و رو کنید سپس در آب سرد بگذارید و پوست شان را بکنید و ریز خرد کرده و کمی در روغن زیتون تفت بدهید. از طرفی دیگر گوجه ها را خرد کرده و با کمی روغن زیتون در تابه ای بگذارید بپزد. اکنون نوبت تفت دادن سیرهای ریز شده رسیده است. زردچوبه، فلفل و کمی ادویه یا پابریکا به سیر بیفزایید و سپس تخم مرغ را درون آن بشکنید و بگذارید آنها خودشان را بگیرند و بعد آهسته تخم مرغ ها را مخلوط کنید.
به پایان آشپزی نزدیک شده ایم کافی است گو جه ها و تخم مرغ ها را به بادمجان بیفزایید. غذا را مزه کنید و بگذارید هفت تا ده دقیقه همین طور بپزد میرزاقاسمی را می توانید در کنار کمی برنج و یا کمی اسپاگتی میل کنید.در صورت تمایل می توانید تخم مرغ ها را دست آخر روی غذا بشکنید و با بستن در تابه پس از بسته شدن آنها، جلوه ای دیگر به میرزاقاسمی ببخشید!

فریده آقازاده طارانی
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید