جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آقای گوگل امروز چی پیدا کردی؟


آقای گوگل امروز چی پیدا کردی؟
توهمی وجود دارد به نام خود گوگل بینی، یعنی اینکه بعد از مدتی که از آشنایی‌تان با اینترنت گذشت ممکن است کمتر به سراغ گوگل بروید و اغلب به دنبال اطلاعات مورد نظرتان در میان منابعی که از قبل می‌شناسید می‌گردید. تفسیرش باشد برای بعد. فقط مطمئن هستم که لذت کشف منابع اطلاعاتی جدید، هر کسی را خوشحال خواهد کرد مخصوصا اگر که در سریع‌ترین زمان ممکن باشد و شما بعد از گوگل، دومین نفر باشید .
گوگل آلرتز(Google Alerts) یکی از خدمات جالب شرکت گوگل است که از چشم‌ها دورمانده ولی استفاده از آن بی‌نهایت جالب و مفید خواهد بود. این سرویس به شما امکان مانیتور کردن جدیدترین نتایج ثبت شده در بانک نتایج را می‌دهد. به این صورت که شما کلید واژه موردنظر تان را را مشخص می‌کنید و از گوگل می‌خواهید که تا مطالب مرتبط با این واژه‌ها را که اخیرا ایندکس کرده است به صورت روزانه/ هفتگی/ ماهیانه از طریق ایمیل برایتان ارسال کند.
این سرویس برای مطالبی که کمتر عام هستند یا اینکه برای شما اهمیت خاصی دارند بسیار مفید خواهد و بود. مخصوصا که در وب فارسی کمتر شاهد سایت‌های مرکزی برای محتوای تخصصی‌تر می بینم و در وبلاگ‌ها هم که غالبا نگاه‌های جامع وجود ندارد.

iranit-man.blogfa
توسط امیر کمانی
http://chortkeh.blogfa.com
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید