پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ابتلا به سرطان روده در افراد سیگاری جلو می‌افتد


افرادی که مبتلا به سرطان روده بزرگ هستند و سیگار هم می کشند ، زودتر از زمانی که غیر سیگاریها مبتلا به این سرطان می شوند ، گرفتار شده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر ، فاکس نیوز اعلام کرد: استعمال دخانیات می تواند ابتلا به سرطان روده بزرگ و برخی انواع دیگر سرطان را تا ۱۰سال جلو می اندازد. بنابراین بهتر است افراد سیگاری یا سیگار را ترک کنند و یا از سنین جوانی تحت معاینات و آزمایشات منظم پزشکی قرار گیرند.
تاکنون افراد از حدود ۵۰ سالگی شروع به انجام معاینات و آزمایشات دقیق داخلی می پرداختند تا در صورت وجود توده یا موارد مشابه به موقع به درمان بپردازند. اما اخیرا تحقیقات نشان داده در صورتی که افراد سیگاری باشند سن ۵۰ سالگی برای شروع آزمایشات بسیار دیر است . زیرا دخانیات بروز این گونه بیماریها را تا یک دهه جلو می اندازد.
تحقیقات در عین حال نشان می دهد با وجود اینکه تاثیر دخانیات در مردان و زنان تقریبا به یک میزان است ، مردان سیگاری به نسبت زنان زودتر در معرض ابتلا به انواع بیماریها قرار می گیرند.
بنابرهمین گزارش ، مصرف سیگار موجب پیری زودتر سیستم بدن شده و با توجه به اینکه در مورد سرطان روده بزرگ که دومین سرطان کشنده جهان پس از سرطان ریه است ، در بسیاری موارد نیاز به جراحی جهت خروج بافت مبتلا وجود دارد. لذا ، افراد سیگاری باید در سنین جوانی بنا به نظر پزشک معالج تحت آزمایشات و در صورت نیاز کلونوسکوپی به منظور بررسی وضع بدنی قرار گیرند.
منبع : خبرگزاری مهر


همچنین مشاهده کنید