سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

کاشی های کف حمام


کاشی های کف حمام
کاشی های مورد استفاده در کف حمام در انواع کیفیت و رنگ و سایز و طرح و بافت و شکل وجود دارند و تنوع انتخاب را زیاد می نمایند . انتخاب کف پوش حمام نقش مهمی در تعیین حالت کلی دکوراسیون حمام دارد . در اینجا ایده هایی برای انتخاب مناسب تر این کف پوش ارائه می گردد .
بهتر است کف پوش حمام از جنس سرامیک باشد زیرا هم بادوام تر است ، هم تمیز کردن آن راحت است ، هم نسبت به رطوبت حساس نیست و در موقع خیس شدن هم چندان لیز نمی باشد . حتما توجه داشته باشید سرامیک انتخابی برای حمام از نوع لیز نباشد .
ممکن است سرامیک های بدون لعاب ارزان تر باشند اما دقت کنید که این سرامیک ها سریع کثیف شده و به مراقبت زیادی نیاز دارند .
از نظر شکل ، کف پوش های حمام اصولا مستطیل ، مربع ، ۶گوش یا ۸گوش می باشند . البته انواع کوچک تر و به شکل لوزی نیز وجود دارد . با یاجاد یک کف پوش یک رنگ و بعد ایجاد یک حاشیه به دور ان و یا ایجاد حاشیه یا استفاده از کاشی دو رنگ در محدود وان می توان محیط جذابی ایجاد نمود .
با استفاده از رنگ یکسان برای کفپوش و دیوارها ، حمام بزرگتر به نظر خواهد رسید . برای ایجا تفاوت نیز می توان سایز کاشی دیوار را متفاوت انتخاب کرد یا انها را به صورت اریب کار نمود .
اگر می خواهید رنگ مورد علاقه خود را در حمام به کار ببرید اما نمی خواهید تمام حمام منعکس کننده ان رنگ باشد می توانید از تعدادی کاشی های ان رنگ به صورت یک نقش استفاده کنید یا به صورت اریب یک ردیف از ان رنگ و یک ردیف رنگ متضادش را استفاده کنید
سعی کنید پس زمینه حمام شما یک رنگ خنثی مثلا سفید باشد و رنگ های گرمی را به ان اضافه کنید تا ایجاد حرارت و تازگی کنید و همچنین وسائل مدرن یادی از تکنولوژی نیز بکنید
ایجاد یک نمای رمانتیک به کمک کاشی های گلدار با زمینه صورتی یا سبز یا ابی روشن بسیار اسان است . استفاده از سرامیک های کف پوش با طرح چوب و وان های زیبا و نقاشی شده به این کار کمک می کند . رنگ های هلویی یا زرد نیز یک حمام شاداب را تصویر می کنند .
برای بزرگ تر نشان دادن حام از رنگ های روشن و طبیعی مانند بژ که منعکس کننده نور نیز هست بهره بگیرید . برای ایجاد یک حمام بسیار ارام از رنگ های سبز ، ابی یا یاسی کمک بگیرید . در حمام های بزرگ می توانید از رنگ های لوکس تر و جدیدتر مثل قرمز یا سیاه که جاذب نور هستند استفاده کنید . در حمام های کوچک و تاریک از این رنگ ها فقط به عنوان تزئین و جزئی بهره بگیرید .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید