شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

بازدید کنندگان سایت خود را فراری ندهید!


بازدید کنندگان سایت خود را فراری ندهید!
آیا تا به حال از خود پرسیده اید که کاربران با چه انگیزه ای از سایت شما دیدن می کنند؟
ممکن است این کار به دعوت شما صورت گرفته باشد و یا اینکه کاربران از طریق موتورهای جستجو، سایت شما را پیدا کرده باشند. ولی در هر صورت ، این افراد برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود و یا آگاهی از زمینه های فعالیت شرکت شما ، وارد سایتتان می شوند. پس بهتر است کاری کنید که رضایت آنها جلب شود.
● ظاهر یک سایت
ظاهر وزیبایی یک سایت از اهمیت بالایی برخوردار است .باید کاری کنید که بازدیدکنندگان سایت شما، مطالب آن را بخوانند و به بخشهای مختلف سایت شما مراجعه کنند . گاهی اوقات اشتباهات و قصور ما در طراحی صفحه وب ، باعث میشود که بازدیدکنندگان ظرف مدت کمتر از ۲۰ ثانیه سایت شما را به قصد بازدید از سایت های دیگر ترک کنند.
● مواردی که باعث فرار بازدیدکنندگان می شود
۱) هرگز از پس زمینه های شلوغ استفاده نکنید - دراین حالت متن شما در داخل پس زمینه گم میشود و خوانایی خود را از دست می دهد و نهایتا باعث خستگی و فرار بازدیدکنندگان میشود.
۲) پس زمینه های سیاه که متن آن به رنگ آبی و یا ارغوانی است ، مناسب نیستند. ترکیب رنگهای مزبور خیلی سریع چشم را خسته می کند و نهایتا منجر به ترک سایت میشود.
۳) سعی کنید که از پس زمینه های کاملا سفید که نوشته های به صورت برجسته باشد ، کمتر استفاده کنید .ترکیب مزبور نیز مشکلات قبلی را دارد.
۴) رنگ متن خود را هرگز نزدیک به رنگ پس زمینه انتخاب نکنید.
۵) از درج متن هایی با فونت خیلی درشت یا خیلی ریز خودداری کنید.
۶) خواندن متن های پاراگراف بندی نشده و خیلی طولانی ، خسته کننده است .سعی کنید متون خود را به صورت پاراگراف بندی شده و خلاصه ارائه دهید.
۷) سعی کنید از طراحی صفحات وبی که صرفا حاوی انیمیشن های تبلیغاتی هستند اجتناب کنید .این کار باعث نارضایتی بازدید کنندگان می شود.
۸) صفحاتی که در آنها به شدت از تصاویر گرافیکی استفاده شده و فاقد متن معرفی سایت هستند، از لحاظ اصول طراحی صفحات وب ، غیر منطقی محسوب می شوند.
● نکاتی در باب توجه بازدید کنندگان
۱) سعی کنید محتوای سایت خود را تا آنجا که امکان دارد ، به صورت مختصر و مفید تدارک ببینید و پیام خود را تا آنجا که امکان د ارد به صورت ساده و روان به مخاطبین خود ارائه دهید.
۲) متن و یا محتوای سایت خود را به بخشها ی موضوعات مختلف ، تفکیک کنید.
۳) برای هر بخش یک عنوان جداگانه در نظر بگیرید و اندازه فونت آن را لااقل یک درجه از متن درشت تر انتخاب کنید .
۴) سعی کنید که رنگ پیوندهای موجود در مقالات شما از رنگ سایر متون ، متمایز باشد.
۵) از طریق ویراستار HTML خود ، گرامر و دیکته لغات موجود در صفحه وب خود را کنترل کنید. از سایت های online که غلط املایی، مدت زمان بارگذاری و یا اشکالات html را کنترل و مرتفع میکنند ، بهره بگیرید.
۶) قوانین کپی رایت را در نوشته های سایت خود را راعایت نمایید.
منبع : P۳۰World Forums


همچنین مشاهده کنید